ကုလႅဴပမ

အစြဲႏွင့္ ၿပဳလုပ္လွ်င္
မည္သည့္ကိစၥမ်ိဳးမွ ေအာင္ၿမင္မႈမရွိဘဲ
ေနာက္ဆံုးတြင္
အရံႈးႏွင့္သာ
ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မည္။
ခရီးသည္ႏွစ္ဦးသည္ ခရီးသြားရာမွ အိမ္ၿပန္လာၾကသည္။ အိမ္အၿပန္ဘာပစၥည္းမွ ပါမ လာၾက။ အိမ္အၿပန္ မ်က္ႏွာလွဖို ့အတြက္ ပစၥည္းတစ္စံုတစ္ရာမပါဘဲ ၿပန္လာၾကေသာ ခရီးသည္ ႏွစ္ဦးသည္ လမ္းတြင္ ၿမက္ရိတ္သ မားရိတ္ထားေသာ ၿမက္ပံုႏွစ္ပံု ေတြ ့ၾကသည္။ခ၇ိးသည္ ႏွစ္ဦးသည္ လက္ခ်ည္း အိမ္ၿပန ္ၿခင္း ထက္ အၿပန္ပစၥည္း တစ္ခုခုပါသြားလွ်င္ မ်က္ႏွာပန္းလွလိုက္မည္ ဟူ၍ ေတြးလ်က္ ၿမက္ပံုတစ္ပံုစီ ထမ္း လာၾကသည္။ၿမက္ပံုတစ္ပံုစီ ထမ္းလာၾကာေသာခရီးသည္ ႏွစ္ဦးသည္ လဲအပံုႏွစ္ပံုကိုေတြ ့ၾကၿပန္သည္။ ခရီးသည္တစ္ေယာက္က သူထမ္းလာေသာၿမက္ပံုကို ပစ္ခ်ၿပီး လဲပံုကို ေကာက္ယူထမ္းသည္။ က်န္တစ္ ေယာက္ကမူ ထိုခရီးအကြာအေ၀းထိ ထမ္းလာခဲ့ေသာ ၿမက္ပံုကိုစြန္ ့မပစ္လိုသည့္အတြက္ သူ ့မိတ္ေဆြ ခ၇ီးသည္ လဲပံုကို ေၿပာင္းၿပီး ထမ္းသလိုမထမ္းဘဲ ၿမက္ပံုကိုသာဆက္လက္ ထမ္းယူလာ သည္။ခ၇ီးသည္ႏွစ္ဦးသည္ အၿပန္ခ၇ီးဆက္လက္ လာၾကရာလမ္းခရီး၌ သိုးေမြးပံုႏွစ္ပံုကို ေတြ ့ၾကၿပန္သည္။ ခ၇ီးသည္ႏွစ္ဦးအနက္ၿမက္ပံုကိုပစ္ခ်ၿပီး လဲပံုကိုထမ္း လာေသာခရီးသည္လဲ ထက္သိုးေမြးက တန္ဖိုးရွိ သည္ၿဖစ္၍ ပခံုးေပၚက လဲပံုကို ပစ္ခ်လွ်က္ လဲပံု၏ေနရာတြင္ သိုးေမြးကို ထမ္းယူလာခဲ့သည္။ လဲပံုကိုေတြ ့စဥ္ က ၿမက္ပံုကို ထားပစ္ခဲ့ရမွာစိုးသည့္အတြက္ လဲပံုကို မယူဘဲ ၿမက္ပံုကိုသာ ထမ္းယူလာခဲ့သည့္ ခရီးသည္ သည္ သိုးေမြးပံုႏွင့္မလဲဘဲ ၿမက္ပံုကိုသာ ဆက္လက္ ထမ္းယူလာခဲ့သည္။
ခ၇ီးသည္ ႏွစ္ဦးအိမ္ၿပန္ေရာက္ေသာ အခါ တစ္ဦးကေလွ်ာက္ပင္ပင္ပန္းပန္း ထမ္းယူလာခဲ့ေစာ ၿမက္ပံုကိုသာ ခ၇ီးအၿပန္လက္ေဆာင္အၿဖစ္ႏွင့္ အိမ္ကိုအပ္ႏွံႏိုင္ခဲ့သည္။ဒုတိယခရီးသည္ကမူ အဖိုးထိုက္ တန္ ေသာသိုးေမႊးကို အိမ္ၿပန္လက္ေဆာင္အၿဖစ္ အိမ္ကိုအပ္ႏွံွႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းခရီးသည္ ႏွစ္ဦး၏ ကြဲၿပားခ်က္မွာ ပထမခရီးသည္သည္ ခ၇ီးတစ္ေလွ်ာက္လံုးထမ္းလာခဲ့ေသာ ၿမက္ပံုကို မစြန္ ့ပစ္ႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ အိမ္အထိ ထမ္းယူလာခဲ့ၿပီး ဒုတိယလူကမူ တစ္ခုၿပီးတစ္ ခု ဆန္းသစ္ေသာ တန္ဖိုးရွိ ေသာအရာ၀ထၳဳကို ေတြသည့္အခါ အသံုးမက်ေသာ ပစၥည္း၀ထၳဳကိုေတြသည့္အခါ အသံုးမက် ေသာပစၥည္း၀ထၳဳကို အစဥ္အလာက သံုးစြဲလာခဲ့သည္ၿဖစ္ေစကာမူ လြတ္လြတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္ စြန္ ့လႊတ္လွ်က္ တန္ဖိုးရွိေသာ၊ အသံုးက်ေသာပစၥည္း၀ထၳဳကိုသာ ေၿပာင္းလဲၿပီးလက္ခံသည္။ယင္းဥပမာသည္ ဆန္းသစ္ ေသာ အသံုးက်ေသာပစၥည္း၀ထၳဳသစ္ကိုေတြ ့ရေသာ္လည္းအစဥ္အလာက သံုးစြဲခဲ့သည့္အေၾကာင္ၿပ ခ်က္ၿဖင့္ မစြန္ ့ပစ္ႏိုင္သူႏွင့္ အသံုး၀င္ေသာ ဆန္းသစ္ေသာပစၥည္း ၀ထၳဳအသစ္ကိုေတြ ့ေသာအခါ အေဟာင္းကို ရဲရဲ စြန္ ့ပဟ္လ်က္ အသစ္ကို သံုးစြဲသူကို ဥပမာထားလ်က္ အယူအဆေဟာင္း၊ အယူအဆေဆြးကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲလက္ခံထားသူႏွင့္ အယူအဆသစ္ကိုေၿပာင္းလဲ ယူဆသူ ႏွစ္ဦးအေၾကာင္းကို ေၿပာၿပထားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ယင္းဥပမာသည္ ၿမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ညႊန္ၾကားေၿပာၿပ ထားခဲ့ေသာ ဥပမာ ၿဖစ္သည္။
ယင္းဥပမာ၏ဆိုလိုရင္းကို ခိုင္ၿမဲေစလိုသည့္အေဘာၿဖင့္ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ‘ကုလႅဴပမံ ေ၀ါ ဘိကၡေ၀..’ စသည့္ၿဖင့္ ဓမၼကို ေဖာင္ႏွင့္ဥပမာေပးၿပီးေဟာၿပထားေတာ္မူသည္။ ‘ကုလႅ’ ၏ အနက္အဓိပၸာယ္သည္ ေဖာင္ၿဖစ္သည္။ ‘ကုလႅဥပမ’(ကုလႅဥပမာ) သည္ ေဖာင္ဥပမာၿဖစ္သည္။ ဓမၼကို ေဖာင္ႏွင့္ဥပမာေပးၿပီး ေဟာၿပထားေတာ္မႈၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေဖာင္သည္ တစ္ဘက္ကမ္းကူးဖို ့အတြက္သာၿဖစ္သည္။ တစ္ဘက္ ကမ္းေရာက္သြားသည့္အခါ ေဖာင္၏ကိစၥၿပီးဆံုးသြားသည္ၿဖစ္၍ ေဖာင္ကိုၿမစ္ထဲ၌သာထားခဲ ရမည္။ ထိုနည္းအတူပင္ ဓမၼသည္လည္း လိုက္နာက်င့္သံုးေဆာက္တည္ရမည့္အရာသာၿဖစ္သည္။ ဖက္တြယ္ ဆုပ္ကိုင္ထားရမည့္ အရာမဟုတ္ေပ။ ဓမၼကို ခ်ဥ္းကပ္ပံုခ်ဥ္းကပ္နည္း မွန္ကန္ဖို ့လိုသည္။ ခ်ဥ္းကပ္ပံုခ်ဥ္း ကပ္နည္း လြဲမွားသြားလွ်င္ ခ်ဥ္းကပ္သူသည္ အက်ိဳးမရွိသည့္ အၿပင္ အက်ိဳးမဲ့သာၿဖစ္ သြားႏိုင္၏။ အုန္းဆံၾကိဳး သည္ ေရခပ္သည့္ေနရာ၌ လည္း အသံုးက်သည္။ ၾကိဳးဆြဲခ်ေသဖို ့အတြက္လည္း အသံုး၀င္သည္။ ဓမၼသည္လည္း သံသရာတစ္ဘက္ကမ္း ကူးရန္အတြက္ အက်ိဳးရွိသလို ခ်ဥ္းကပ္ပံု ခ်ဥ္းကပ္နည္း မမွန္လွ်င္ သံသရာ၀ဲၾသဂအတြင္းက မလြတ္ကင္းႏိုင္ဘဲ တ၀ဲလည္လည္ ၿဖစ္ေနလိမ့္မည္။မည္ သည့္ဘာ သာတ၇ား ကိုမဆို၊ မည္သည့္အယူအဆမ်ိဳးကိုမဆို၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲ ဆရာစြဲ အယူအဆစြဲထားၿပီးယံုၾကည္ယူဆၿခင္းသည္ လြဲမွားေသာခ်ဥ္းကပ္နည္းၿဖစ္သည္။ ငါယံုၾကည္ကိုးကြယ္ေသာဘာသာ တရားကသာမွန္သည္။ တၿခားဘာ သာတရားက အမွားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ငါ့အယူအဆကသာ မွန္သည္၊တၿခားလူမ်ား၏ အယူအဆကမမွန္ဟု တစ္ဘက္သတ္တစ္ေၾကာင္း ဆြဲခ်ဥ္းကပ္ပံုခ်ဥ္းကပ္နည္းၿဖစ္သည္။ အစြဲႏွင့္ၿပဳလုပ္လွ်င္ မည္သည့္ကိစၥမ်ိဳးမွ ေအာင္ၿမင္မႈ မရွိဘဲ ေနာက္ဆံုးတြင္အရံႈးႏွင့္သာ ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မည္။
ကာလာမသုတ္၌ ၿမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားေသာ တရားမွာလည္း ယင္းအဓိပၸာယ္မ်ိဳးကိုပင္ညႊန္ၿပထား ၿခင္းၿဖစ္သည္။‘စာအုပ္ၾကီးထဲမွာပါသည္ဆိုေသာ အေၾကာင္းၿပခ်က္ၿဖင့္လည္းေကာင္း၊အစဥ္အလာက ယူဆခဲ့သည့္အယူအဆ ၿဖစ္သည္ ဟူေသာ အေၾကာင္ၿပခ်က္ၿဖင့္လည္းေကာင္း၊မိဘ ဘိုးဘြားမ်ား၏ အယူအ ဆၿဖစ္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္းၿပခ်က္ၿဖင့္လည္းေကာင္း၊ ယံုၾကည္ယူဆၿခင္းမ်ိဳး မၿပဳလုပ္ပါႏွင့္။
ကုန္ကုန္ေၿပာလိုက္မည္။ ငါေဟာေၿပာေသာ တရားစကားမ်ားကိုပင္ ငါေဟာၿခင္း၊ ေၿပာၿခင္းၿဖစ္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္ၿပခ်က္ၿဖင့္ လက္ခံနာယူၿခင္းမ်ိဳး မၿပဳလုပ္ႏွင့္၊ မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ မွတ္ေက်ာက္တြင္တင္ၾကည့္ၿပီး အေၿဖထြက္မွ လက္ခံ နာယူၾကရမည္’ ဟူ၍` မိန္ ့မွာထားေတာ္မူသည္။မည္မွ် သီဟနာဒ ရဲရင့္ၿပတ္ သားေသာမိန္ ့ၾကားခ်က္ ၿဖစ္သနည္း။ဘာသာတစ္ရားသမိုင္း၌ ဘာသာတရား တစ္ခုခုကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ၿပဳသူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ယင္းကဲ့သို ့ရဲရဲေတာက္ မည္သည့္အခါကမိန္႕ၾကားခဲ့ဖူး သနည္း။မည္ သည့္အခါက ၾကားခဲ့ဖူးသနည္း။ယင္းမိန္ ့မွာခ်က္မ်ိဳးကို မည္သည့္သမိုင္းစာမ်က္ႏွာ၌ မွတ္တမ္းတင္ ထားၿခင္ မ်ိဳး ရွိသနည္း။

မွတ္ခ်က္....
အာဏာရွင္စနစ္ေဟာင္းကို စြန္႔ ၍ စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီသည္ ဘယ္လုိဘယ္ပံုရွိသည္ကို ဆန္းစစ္ ေလ႔လာ၍ ယံုၾကည္ရာကို အနာဂတ္ အတြက္ လက္ေဆာင္တစ္ခု အၿဖစ္ေပးခဲ႔ၾကပါစို႔....

ပါရဂူ

0 comments:

Post a Comment

never ... never ... never ...never ... never Give Up !