စကားေၿပာတိုင္းေလာက ဆိုတဲ႔စကားကိုထည္႔ထည္႔ေၿပာရတာ နည္းနည္းေတာ႔ ၾကီးက်ယ္ တယ္လို႔ထင္ ေကာင္း ထင္ၾကမယ္။ ဒါကေတာ႔ အမွန္တရားပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွင္သန္ေနထိုင္ရာ လူ႔ေလာကၾကီးကို ဘယ္လုိ မ်ိဳးအ လွဆင္ေပးနိုင္ၾကမလဲ။ လူ႕ဘ၀ရတံုးေလးမွာ ဘာေတြစြမ္း ေဆာင္ၿပခဲ႔ႏိုင္မလဲဆိုတဲ႔အသိ လူတိုင္း ကိုယ္စီ ရွိၾကတယ္။ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ လူေတြခ် မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားဆိုတာကို နား လည္ရင္ၿဖင္႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ လႈပ္ရွားႏိုင္လိမ္႔မယ္ဆိုတဲ႔ အသိ၀င္လာတယ္။
အရွင္ဥိးဥာဏိႆရ ရဲ႕ တရားေတာ္ကုိနာၾကားရတဲ႔ ခဏအတြင္းမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဆံုးမ စကားေလးနား ထဲစြဲ က်န္ေနခဲ႔တယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ ၀ိနည္း၊ သုတ္တန္၊ အဘိ ဓမၼာဆိုတာပိတကဋ္ ကိုရွင္း ၿပတယ္။ ၀ိနည္းဆိုတာကေတာ႔ စည္းကမ္း၊ သုတ္တန္ ဆိုတာက နည္းလမ္း၊ အဘိဓမၼာဆိုတာက သေဘာတ ရားပါ။ဒီေလာက္က်ယ္ၿပန္႔တဲ႔ တရားသေဘာကုိ ေတာ႔ ကုိယ္တိုင္ မရွင္းလင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား သြားလာလုပ္ ေဆာင္ ေနတာေတြ မွာလည္း စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရား ဆိုတာ ေတြက ရွိေနၿပီးသား ၿဖစ္ ပါတယ္။
လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ လူ႕စည္းလူ႕ကမ္းနဲ႔ မေနတတ္ရင္ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ပစ္ပယ္ၿခင္းကို ခံရမွာပါ။ ဒါေလးကို အိမ္တစ္လံုးေဆာက္တဲ႔ ဥပမာနဲ႔ သာဓကၿပခ်င္တာပါ။ အိမ္တစ္လံုး ေဆာက္ဖို႔ ပထမဆံုး ပနက္ရိုက္ရပါတယ္။ တိုင္ေနရာခ်ဖုိ႔ အတြက္ က်င္တြယ္က် တိုင္ငုတ္က ေလးေတြမွတ္သားရပါတယ္။ က်င္တြယ္က်တိုင္းတဲ႔ ေနရာမွာ က်င္တြယ္က်တဲ႔ နည္းလမ္းက ရွိေနၿပီးသားပါ။ ၾတိဂံတစ္ခုကို က်င္တြယ္ က်သတ္မွတ္ထားတဲ႔ formula က a2 = b2 + c2 ဆို တာပါပဲ။ လက္သမားေလာကမွာေတာ႔ ဒီလိုမ်ိဳးစာထဲက အတိုင္းမမွတ္ေတာ႔ပါဘူး။ 3-4-5 ဆို တ႔ဲ အတိုေကာက္အမွတ္အသားနဲ႔ မွတ္သားၿပီး အိမ္ပနက္ရိုက္ပါတယ္။ 3*3လီ 9၊ 4*4လီ 16 ညီမွ်ၿခင္း 25 ဆိုေတာ႔ 5 ႏွစ္ထပ္တင္လုိက္တာနဲ႔ အတူတူၿဖစ္သြားတာပါ။
မ်က္ႏွာစာကို အရယူၿပီး ဒီက်င္တြယ္က်နည္းလမ္းနဲ႔ အမွန္ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ယူရပါတယ္။ ဒီနည္း လမ္းကို မလိုက္ နာပဲနဲ႔ 3-4-6 ဆိုၿပီးလုပ္မယ္ဆိုရင္ အိမ္က ဘယ္လုိပံုစံၿဖစ္သြားမလဲ စဥ္းစားၾကည္႔လုိက္ပါ။ ခန္းဖြင္႔ ေတြကို ဘယ္လုိမွ အမွန္လိုက္ယူလုိ႔မရေတာ႔ပဲ အိမ္က ရူးကား ၾကီး ၿဖစ္သြားမယ္။ ဒီနည္းလမ္းကို မသိဘဲနဲ႔ ေတာအ ရပ္မွာ ေဆာက္တဲ႔ အိမ္ေတြေတာင္ ဒီ နည္းကို အနည္းစပ္ဆံုးရေအာင္ ဆြဲရိုက္ၾကရပါတယ္။ အိ္မ္အ၀ိုင္းေဆာက္တဲ႔ သူေတြလည္း အ၀ိုင္းၿဖစ္ဖုိ႔ ကို ပထမဆံုး က်င္တြယ္က်ေတာ႔ သတ္မွတ္ ရပါေသး တယ္။ ဒါကေတာ႔နည္းလမ္း အပိုင္းကို ေၿပာတာပါ။
အိမ္ကို တိုင္ေထာင္ၿပီး ထုတ္၊ ေယာက္၊ ဒိုင္း၊ ၿမား ဆိုတာကုိ တပ္ဆင္တဲ႔ အခါမွာ ထုတ္အေပၚ ကေယာက္၊ ေယာက္အေပၚကမွဒိုင္း၊ ဒိုင္းအေပၚကၿမွားတန္း တင္တယ္ဆိုၿပီး သူ႕အဆင္႔နဲ႔သူ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ထုတ္ကိုရိုက္တဲ႔ အခါမွာ ေၿခကန္သံကၽြတ္ ဆိုတဲ႔ လကၤာအတိုင္း ေခါင္း ရင္းက ထုတ္ကို အၿပင္ကရိုက္တယ္။ က်န္တဲ႔ တုိင္ေတြမွာ ေၿခကံသံကၽြပ္ဆိုတဲ႔ တိုင္း စီိ ၿပီး ရိုက္သြားၾကတယ္။ ဒါကေတာ႔ စည္းကမ္းပါ။ ေၿခကန္သံ ကၽြပ္ၿဖစ္ေအာင္ မရိုက္ရင္ဘာၿဖစ္လဲ ဆိုတာေတာ႔ မသိပါဘူး။ လက္သမားတစ္ေယာက္ လုပ္ေနၿပီး ဒါေလး ေတာင ္မသိဘူးဆိုတဲ႔ အၿပစ္ေၿပာသံကိုေတာ႔ ခံရမွာ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ႔ သေဘာတရားဆိုတာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အိမ္တိုင္ေထာင္တဲ႔ အခါမွာ တိုင္ အားလံုးက အေၿဖာင္႔အစင္းေတြၾကီးပဲ ၿဖစ္မေနပါဘူး။ ေကာက္ေကြ႔ေနတဲ႔ တုိင္ေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဒီတိုင္အ ေကာက္ ေတြကို ဘယ္လုိေနရာခ်မယ္ဆိုတာကေတာ႔ သေဘာတရားပါ။ တိုင္အေကာက္ကို ဓရံေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ပ်ဥ္ကပ္မွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုတ္စီမွာေသာ္ လည္းေကာင္း ဘယ္လုိမ်ိဳးထားရင္ အဆင္ေၿပမလဲဆိုတဲ႔ သေဘာ တရားကိုစဥ္းစားရပါတယ္။
တုိင္အေကာက္ကို အၿပင္လွည္႔ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္ နံရံၾကီးက ဗိုက္ပူၿဖစ္ေန မွာပါ။ အဲဒီလုိ ၿဖစ္ေအာင္လုပ္တဲ႔ လက္သမားမ်ိဳးကို ဘယ္သူကမွ လက္သမားေကာင္းလုိ႔ ေၿပာ ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္ တစ္လံုး အတြင္းမွာ ဘာေတြၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို ၾကည္႔တာမ ဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္အၿပင္ကေနလွမ္းၾကည္႔ ၿပီး ဒီအိမ္ရဲ႕ အေနအထားကိုခန္႔မွန္းၾကတာပါ။ ေၿဖာင္႔စင္းၿပီး က်င္တြယ္က် ၿဖစ္ေနတဲ႔ အိမ္တစ္လံုးနဲ႔ ဗိုက္ပူနံ ကားၿဖစ္ေနတဲ႔ အိမ္တစ္လံုးကို ယွဥ္ၾကည္႔လုိက္တာနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ႔ လက္သမားေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ခန္႔မွန္းလုိ႔ ရ ၾကပါတယ္။
အိမ္ေဆာက္တဲ႔ လက္သမားအတြက္ သူနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတ ရား ဆိုတာေတြ ရွိသလုိ နယ္ပယ္အနသီးသီးမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ရွားေနတဲ႔ နယ္ ပယ္က သတ္မွတ္ၿပဌားန္းထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြကိုလုိက္နာမယ္။ နည္းလမ္းေတြအတိုင္း လိုက္နာမယ္။ လိုအပ္ရင္ သေဘာတရားဆိုတာကို ၿဖည္႔စည္းစားတတ္ရမယ္။ ဒီသေဘာတ ရားသာ အမွန္ပါလုိ႔ေတာ႔ က်ိန္းေသကမၼေၿပာလုိ႔ မရဘူး။ ေၿပာင္း လဲၿဖစ္ေပၚလာတာေလးနဲ႔ ႏိႈင္း ယွဥ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္တတ္မယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ အဆင္ေၿပေခ်ာမြတ္ပါလိမ္႔မယ္။
သူမ်ားအလုပ္ကို လုပ္ရင္ သူခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းကိုလုိက္နာရမယ္။ မလိုက္နာႏိုင္ဘူးဆို ရင္ေတာ႔ ဒီအ လုပ္နဲ႔ အဆင္ေၿပမွာမဟုတ္ဘူး။ သူခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြက အမ်ား လုိက္နာႏိုင္တဲ႔ စည္းကမ္း ေတြလား။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သူ႕စည္းကမ္းေတြကို မလိုက္ နာႏိုင္တာလား။ ကုိယ္တစ္ေယာက္ တည္းက စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္ေနတာဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္႔ အမွားၿဖစ္ပါတယ္။ တကယ္မွန္ကန္တဲ႔ စည္းကမ္း မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ႔ လုိက္နာႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစား ၾကရပါမယ္။ ဒီအလုပ္မွာ စည္းကမ္း တင္းက်ပ္လြန္းလို႔ ေနာက္ အလုပ္ေၿပာင္းလဲ ေနာက္အ လုပ္က ခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းနဲ႔တိုးမွာပါပဲ။ ဒီလုိမွ မဟုတ္ပဲ လြန္းကဲတဲ႔ စည္းကမ္းမ်ိဳးနဲ႔ တင္းက်ပ္ထားတာဆိုရင္ေတာ႔ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္ဒုကၡေ၇ာက္တယ္။ ကိုယ္႔ အလုပ္ ရွင္အ တြက္လဲ ထိခိုက္တယ္လုိ႔ ဆိုရပါမယ္။
ေက်ာက္ပြဲစားမွာ ေက်ာက္ပြဲစားစည္းကမ္းရွိတယ္။ ေရႊတူးတဲ႔ လူေတြမွာ ေရႊတြင္းစည္းကမ္း ဆိုတာရွိတယ္။ ေလွနဲ႔ ငါးဖမ္းစားေနတဲ႔ တံငါသည္ေတြမွာလည္း တံငါသည္ စည္းကမ္းရွိသလုိ အလုပ္ၾကီး အကိုင္ၾကီး သမားေတြမွာလည္း သူ႕စည္းကမ္းနဲ႔ သူရွိၾကတယ္။ ကိုယ္ကဘယ္ပတ္ ၀န္းက်င္မွာ က်င္လည္ခ်င္တာလဲ။ ဒါကိုသိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ကိုယ္က်င္လည္ခ်င္တဲ႔ ပတ္၀န္း က်င္က စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရား ေတြကို သိေအာင္ေလ႔လာရမယ္။ ၿဖစ္ႏိုင္၏ မၿဖစ္ႏုိင္၏ ဆိုတာေတြကို ၾကိဳတင္သိထားရင္ ေဆာင္ရန္နဲ႔ ေရွာင္ရန္ကို စဥ္းစားဆံုးၿဖတ္လုိ႔ ရ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလုိသိထားမွလည္း တကယ္က်င္လည္တဲ႕ အခါမွာ ေခ်ာေမြ႔ ေၿပၿပစ္မႈ ရရွိႏိုင္မွာ ပါ။
ဟုိေန႔ကပဲ အလုပ္၀င္လာတဲ႔ တစ္ေယာက္ တစ္ပတ္ေတာင္ မၿပည္႔လိုက္ဘူး အလုပ္ထြက္သြား တယ္။ အလုပ္စ၀င္တုန္းကေတာ႔ ဒီက သတ္မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြထက္ပဲ သူကပိုၿပီး ထိန္းႏိုင္သလုိလုိ၊ အင္ တာဗ်ဴးမွာေတာ႔ အားလံုး ဟုတ္ကဲ႔ လိုက္နာႏိုင္ပါ၏ ဆိုတာမ်ိဳးုလုပ္သြား တယ္။ တကယ္လုပ္ၾကည္႔တဲ႔ အခါၾက ေတာ႔ သူနဲ႔ အဆင္မေၿပဘူး ဆိုတာကိုသူသိၿပီး အလုပ္ ထြက္သြားတယ္။ မွားတယ္လုိ႔ေတာ႔ မဆိုလို ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈမရွိေတာ႔ဘူးဆိုရင္ လုပ္ သင္႔တာကိုေတာ႔ လုပ္ရမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူအဲဒီလုိ လုပ္တဲ႔ အတြက္ အလုပ္ထဲမွာ ကသိကေအာက္ ၿဖစ္သြားတယ္။ အလုပ္ပိုရႈပ္သြားတယ္။ အစက တည္းက သာ က်ိဳတင္ေလ႔ လာထား မယ္ဆိုရင္ လုပ္ၿဖစ္ခ်င္မွလည္း လုပ္ၿဖစ္မယ္။
ဒီလုိမ်ိဳး အတုိုင္းအတာေတြကို လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ပိုသိတဲ႔ အတြက္ အလုပ္သမားေတြကို ထိ္န္း ခ်ဳပ္တဲ႔ ေနရာမွာ ပိုၿပီးတင္းၾကပ္တယ္။ လစာကို လကုန္မွာ ထုတ္မေပးဘဲ လကုန္ၿပီး ေနာက္တစ္ပတ္မွ ထုတ္ေပး တယ္ဆိုတာဟာ လစာထုတ္ၿပီးတာနဲ႔ အလုပ္ထြက္သြားမွာဆိုးတဲ႔ သေဘာတရားပါပဲ။ အလုပ္သမား ေတြက လည္း လြတ္ၿပီကၽြတ္ၿပီဆိုၿပီး ဘယ္သူ႕မ်က္ႏွာမွ မၾကည္႔ ပဲလုပ္သြားၾကတဲ႔ သူေတြက ရွိေနေတာ႔ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြအ တြက္ သတိထားစရာေတြ ၿဖစ္ေနတာပါ။
ေဖာ္ၿပပါ သံုးခ်က္ဆိုတာက မွန္လြန္းလို႔ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေနတယ္။ ၿမတ္စြာဘုရား လူေတြ ကို ဘာမွ ဖန္ဆင္းေပးခဲ႔တာမဟုတ္ဘူး။ ၿမတ္စြာဘုရားကိုတိုင္ က်ိဳးစားအားထုတ္ၿပီး သိသမွ် နည္းလမ္းေတြ၊ စည္းကမ္း ေတြ၊ သေဘာတရားေတြဆိုတာကိုပဲ ထားေပးခဲ႔တာပါ။ ငရဲမသြား ခ်င္ရင္ ဒီလိုလုပ္လုိ႔ရတယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေၿပာ တယ္။ ငါကယ္တင္မယ္လို႔ မေၿပာဘူး။ သိေအာင္ အသိေပးခဲ႔တယ္။ သိေတာ႔ လုိက္နာရင္ၿဖစ္တယ္။ မလုိက္နာ ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ငရဲေပါ႔။ ဒါမ်ိဳး အသိေလး ၀င္လာတာ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုစီမွာ မတူညီတဲ႔ စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားေလးေတြရွိတယ္။ ကိုယ္က်င္လည္ မယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ၿဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ ဒီသံုးခ်က္ကို ေသ ေသခ်ာခ်ာ ေလ႔လာပါ။ ၿဖစ္ႏိုင္မွ လုပ္ပါ။ မဟုတ္ရင္ကိုယ္လည္း ရံႈးတယ္။ ကိုယ္႔အတြက္ေၾကာင္႔ သူတစ္ပါးလည္း စိတ္အေႏွာက္ အယွက ္ၿဖစ္ပါ တယ္။
လူ႕ေလာကၾကီးကုိ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အလွဆင္ၾကမယ္ဆိုတ႔ဲ စိတ္ကူးေလးမ်ားရွိထားၾက ရင္ လူ႕စည္း ကမ္း ေလးေတြဆိုတာကိုေတာ႔ သိရွိထားၾကဖို႔ လုိပါတယ္။ အိမ္ေဖာ္လုပ္သည္ ၿဖစ္ေစ စာရင္း ငွားလုပ္ သည္ၿဖစ္ေစ ကိုယ္လုပ္မယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္ ကိုယ္ေနထိုင္ရမယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ေဖာ္ၿပပါ သံုးခ်က္ကို လိုက္နာႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ တာ၀န္ေက်ေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္လိမ္႔မယ္။ သူ႕အက်ိဳးကိုလည္း စြမ္း စြမ္းတမံေဆာင္ ရြက္ႏုိင္လိမ္႔မယ္။ သူ႕အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သူအတြက္ ကိုယ္႔အက်ိဳးဆိုတာ ေမွ်ာ္ေတြး စဥ္းစားစရာမ လုိပါ။တူညီတဲ႕ တုန္႔ၿပန္မႈရရွိ လာပါလိမ္႔မယ္ ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း အသိေလးတစ္ခ်က္ကို အမိအရဖမ္းဆုပ္ၿပီး ေလာ ကကို စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားေတြနဲ႕ ဟန္ခ်က္ညီညီ အလွဆင္ၾကပါစုိ႔ ။ ။
အရွင္ဥိးဥာဏိႆရ ရဲ႕ တရားေတာ္ကုိနာၾကားရတဲ႔ ခဏအတြင္းမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဆံုးမ စကားေလးနား ထဲစြဲ က်န္ေနခဲ႔တယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ ၀ိနည္း၊ သုတ္တန္၊ အဘိ ဓမၼာဆိုတာပိတကဋ္ ကိုရွင္း ၿပတယ္။ ၀ိနည္းဆိုတာကေတာ႔ စည္းကမ္း၊ သုတ္တန္ ဆိုတာက နည္းလမ္း၊ အဘိဓမၼာဆိုတာက သေဘာတ ရားပါ။ဒီေလာက္က်ယ္ၿပန္႔တဲ႔ တရားသေဘာကုိ ေတာ႔ ကုိယ္တိုင္ မရွင္းလင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား သြားလာလုပ္ ေဆာင္ ေနတာေတြ မွာလည္း စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရား ဆိုတာ ေတြက ရွိေနၿပီးသား ၿဖစ္ ပါတယ္။
လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ လူ႕စည္းလူ႕ကမ္းနဲ႔ မေနတတ္ရင္ လူ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ ပစ္ပယ္ၿခင္းကို ခံရမွာပါ။ ဒါေလးကို အိမ္တစ္လံုးေဆာက္တဲ႔ ဥပမာနဲ႔ သာဓကၿပခ်င္တာပါ။ အိမ္တစ္လံုး ေဆာက္ဖို႔ ပထမဆံုး ပနက္ရိုက္ရပါတယ္။ တိုင္ေနရာခ်ဖုိ႔ အတြက္ က်င္တြယ္က် တိုင္ငုတ္က ေလးေတြမွတ္သားရပါတယ္။ က်င္တြယ္က်တိုင္းတဲ႔ ေနရာမွာ က်င္တြယ္က်တဲ႔ နည္းလမ္းက ရွိေနၿပီးသားပါ။ ၾတိဂံတစ္ခုကို က်င္တြယ္ က်သတ္မွတ္ထားတဲ႔ formula က a2 = b2 + c2 ဆို တာပါပဲ။ လက္သမားေလာကမွာေတာ႔ ဒီလိုမ်ိဳးစာထဲက အတိုင္းမမွတ္ေတာ႔ပါဘူး။ 3-4-5 ဆို တ႔ဲ အတိုေကာက္အမွတ္အသားနဲ႔ မွတ္သားၿပီး အိမ္ပနက္ရိုက္ပါတယ္။ 3*3လီ 9၊ 4*4လီ 16 ညီမွ်ၿခင္း 25 ဆိုေတာ႔ 5 ႏွစ္ထပ္တင္လုိက္တာနဲ႔ အတူတူၿဖစ္သြားတာပါ။
မ်က္ႏွာစာကို အရယူၿပီး ဒီက်င္တြယ္က်နည္းလမ္းနဲ႔ အမွန္ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ယူရပါတယ္။ ဒီနည္း လမ္းကို မလိုက္ နာပဲနဲ႔ 3-4-6 ဆိုၿပီးလုပ္မယ္ဆိုရင္ အိမ္က ဘယ္လုိပံုစံၿဖစ္သြားမလဲ စဥ္းစားၾကည္႔လုိက္ပါ။ ခန္းဖြင္႔ ေတြကို ဘယ္လုိမွ အမွန္လိုက္ယူလုိ႔မရေတာ႔ပဲ အိမ္က ရူးကား ၾကီး ၿဖစ္သြားမယ္။ ဒီနည္းလမ္းကို မသိဘဲနဲ႔ ေတာအ ရပ္မွာ ေဆာက္တဲ႔ အိမ္ေတြေတာင္ ဒီ နည္းကို အနည္းစပ္ဆံုးရေအာင္ ဆြဲရိုက္ၾကရပါတယ္။ အိ္မ္အ၀ိုင္းေဆာက္တဲ႔ သူေတြလည္း အ၀ိုင္းၿဖစ္ဖုိ႔ ကို ပထမဆံုး က်င္တြယ္က်ေတာ႔ သတ္မွတ္ ရပါေသး တယ္။ ဒါကေတာ႔နည္းလမ္း အပိုင္းကို ေၿပာတာပါ။
အိမ္ကို တိုင္ေထာင္ၿပီး ထုတ္၊ ေယာက္၊ ဒိုင္း၊ ၿမား ဆိုတာကုိ တပ္ဆင္တဲ႔ အခါမွာ ထုတ္အေပၚ ကေယာက္၊ ေယာက္အေပၚကမွဒိုင္း၊ ဒိုင္းအေပၚကၿမွားတန္း တင္တယ္ဆိုၿပီး သူ႕အဆင္႔နဲ႔သူ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ထုတ္ကိုရိုက္တဲ႔ အခါမွာ ေၿခကန္သံကၽြတ္ ဆိုတဲ႔ လကၤာအတိုင္း ေခါင္း ရင္းက ထုတ္ကို အၿပင္ကရိုက္တယ္။ က်န္တဲ႔ တုိင္ေတြမွာ ေၿခကံသံကၽြပ္ဆိုတဲ႔ တိုင္း စီိ ၿပီး ရိုက္သြားၾကတယ္။ ဒါကေတာ႔ စည္းကမ္းပါ။ ေၿခကန္သံ ကၽြပ္ၿဖစ္ေအာင္ မရိုက္ရင္ဘာၿဖစ္လဲ ဆိုတာေတာ႔ မသိပါဘူး။ လက္သမားတစ္ေယာက္ လုပ္ေနၿပီး ဒါေလး ေတာင ္မသိဘူးဆိုတဲ႔ အၿပစ္ေၿပာသံကိုေတာ႔ ခံရမွာ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ႔ သေဘာတရားဆိုတာပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အိမ္တိုင္ေထာင္တဲ႔ အခါမွာ တိုင္ အားလံုးက အေၿဖာင္႔အစင္းေတြၾကီးပဲ ၿဖစ္မေနပါဘူး။ ေကာက္ေကြ႔ေနတဲ႔ တုိင္ေတြလည္း ပါပါတယ္။ ဒီတိုင္အ ေကာက္ ေတြကို ဘယ္လုိေနရာခ်မယ္ဆိုတာကေတာ႔ သေဘာတရားပါ။ တိုင္အေကာက္ကို ဓရံေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ပ်ဥ္ကပ္မွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုတ္စီမွာေသာ္ လည္းေကာင္း ဘယ္လုိမ်ိဳးထားရင္ အဆင္ေၿပမလဲဆိုတဲ႔ သေဘာ တရားကိုစဥ္းစားရပါတယ္။
တုိင္အေကာက္ကို အၿပင္လွည္႔ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေသခ်ာပါတယ္ နံရံၾကီးက ဗိုက္ပူၿဖစ္ေန မွာပါ။ အဲဒီလုိ ၿဖစ္ေအာင္လုပ္တဲ႔ လက္သမားမ်ိဳးကို ဘယ္သူကမွ လက္သမားေကာင္းလုိ႔ ေၿပာ ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္ တစ္လံုး အတြင္းမွာ ဘာေတြၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို ၾကည္႔တာမ ဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္အၿပင္ကေနလွမ္းၾကည္႔ ၿပီး ဒီအိမ္ရဲ႕ အေနအထားကိုခန္႔မွန္းၾကတာပါ။ ေၿဖာင္႔စင္းၿပီး က်င္တြယ္က် ၿဖစ္ေနတဲ႔ အိမ္တစ္လံုးနဲ႔ ဗိုက္ပူနံ ကားၿဖစ္ေနတဲ႔ အိမ္တစ္လံုးကို ယွဥ္ၾကည္႔လုိက္တာနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ႔ လက္သမားေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ခန္႔မွန္းလုိ႔ ရ ၾကပါတယ္။
အိမ္ေဆာက္တဲ႔ လက္သမားအတြက္ သူနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတ ရား ဆိုတာေတြ ရွိသလုိ နယ္ပယ္အနသီးသီးမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ရွားေနတဲ႔ နယ္ ပယ္က သတ္မွတ္ၿပဌားန္းထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြကိုလုိက္နာမယ္။ နည္းလမ္းေတြအတိုင္း လိုက္နာမယ္။ လိုအပ္ရင္ သေဘာတရားဆိုတာကို ၿဖည္႔စည္းစားတတ္ရမယ္။ ဒီသေဘာတ ရားသာ အမွန္ပါလုိ႔ေတာ႔ က်ိန္းေသကမၼေၿပာလုိ႔ မရဘူး။ ေၿပာင္း လဲၿဖစ္ေပၚလာတာေလးနဲ႔ ႏိႈင္း ယွဥ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္တတ္မယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ အဆင္ေၿပေခ်ာမြတ္ပါလိမ္႔မယ္။
သူမ်ားအလုပ္ကို လုပ္ရင္ သူခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းကိုလုိက္နာရမယ္။ မလိုက္နာႏိုင္ဘူးဆို ရင္ေတာ႔ ဒီအ လုပ္နဲ႔ အဆင္ေၿပမွာမဟုတ္ဘူး။ သူခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြက အမ်ား လုိက္နာႏိုင္တဲ႔ စည္းကမ္း ေတြလား။ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သူ႕စည္းကမ္းေတြကို မလိုက္ နာႏိုင္တာလား။ ကုိယ္တစ္ေယာက္ တည္းက စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္ေနတာဆိုရင္ေတာ႔ ကိုယ္႔ အမွားၿဖစ္ပါတယ္။ တကယ္မွန္ကန္တဲ႔ စည္းကမ္း မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ႔ လုိက္နာႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစား ၾကရပါမယ္။ ဒီအလုပ္မွာ စည္းကမ္း တင္းက်ပ္လြန္းလို႔ ေနာက္ အလုပ္ေၿပာင္းလဲ ေနာက္အ လုပ္က ခ်မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းနဲ႔တိုးမွာပါပဲ။ ဒီလုိမွ မဟုတ္ပဲ လြန္းကဲတဲ႔ စည္းကမ္းမ်ိဳးနဲ႔ တင္းက်ပ္ထားတာဆိုရင္ေတာ႔ မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္ဒုကၡေ၇ာက္တယ္။ ကိုယ္႔ အလုပ္ ရွင္အ တြက္လဲ ထိခိုက္တယ္လုိ႔ ဆိုရပါမယ္။
ေက်ာက္ပြဲစားမွာ ေက်ာက္ပြဲစားစည္းကမ္းရွိတယ္။ ေရႊတူးတဲ႔ လူေတြမွာ ေရႊတြင္းစည္းကမ္း ဆိုတာရွိတယ္။ ေလွနဲ႔ ငါးဖမ္းစားေနတဲ႔ တံငါသည္ေတြမွာလည္း တံငါသည္ စည္းကမ္းရွိသလုိ အလုပ္ၾကီး အကိုင္ၾကီး သမားေတြမွာလည္း သူ႕စည္းကမ္းနဲ႔ သူရွိၾကတယ္။ ကိုယ္ကဘယ္ပတ္ ၀န္းက်င္မွာ က်င္လည္ခ်င္တာလဲ။ ဒါကိုသိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ကိုယ္က်င္လည္ခ်င္တဲ႔ ပတ္၀န္း က်င္က စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရား ေတြကို သိေအာင္ေလ႔လာရမယ္။ ၿဖစ္ႏိုင္၏ မၿဖစ္ႏုိင္၏ ဆိုတာေတြကို ၾကိဳတင္သိထားရင္ ေဆာင္ရန္နဲ႔ ေရွာင္ရန္ကို စဥ္းစားဆံုးၿဖတ္လုိ႔ ရ ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလုိသိထားမွလည္း တကယ္က်င္လည္တဲ႕ အခါမွာ ေခ်ာေမြ႔ ေၿပၿပစ္မႈ ရရွိႏိုင္မွာ ပါ။
ဟုိေန႔ကပဲ အလုပ္၀င္လာတဲ႔ တစ္ေယာက္ တစ္ပတ္ေတာင္ မၿပည္႔လိုက္ဘူး အလုပ္ထြက္သြား တယ္။ အလုပ္စ၀င္တုန္းကေတာ႔ ဒီက သတ္မွတ္ထားတဲ႔ စည္းကမ္းေတြထက္ပဲ သူကပိုၿပီး ထိန္းႏိုင္သလုိလုိ၊ အင္ တာဗ်ဴးမွာေတာ႔ အားလံုး ဟုတ္ကဲ႔ လိုက္နာႏိုင္ပါ၏ ဆိုတာမ်ိဳးုလုပ္သြား တယ္။ တကယ္လုပ္ၾကည္႔တဲ႔ အခါၾက ေတာ႔ သူနဲ႔ အဆင္မေၿပဘူး ဆိုတာကိုသူသိၿပီး အလုပ္ ထြက္သြားတယ္။ မွားတယ္လုိ႔ေတာ႔ မဆိုလို ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႈမရွိေတာ႔ဘူးဆိုရင္ လုပ္ သင္႔တာကိုေတာ႔ လုပ္ရမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူအဲဒီလုိ လုပ္တဲ႔ အတြက္ အလုပ္ထဲမွာ ကသိကေအာက္ ၿဖစ္သြားတယ္။ အလုပ္ပိုရႈပ္သြားတယ္။ အစက တည္းက သာ က်ိဳတင္ေလ႔ လာထား မယ္ဆိုရင္ လုပ္ၿဖစ္ခ်င္မွလည္း လုပ္ၿဖစ္မယ္။
ဒီလုိမ်ိဳး အတုိုင္းအတာေတြကို လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ပိုသိတဲ႔ အတြက္ အလုပ္သမားေတြကို ထိ္န္း ခ်ဳပ္တဲ႔ ေနရာမွာ ပိုၿပီးတင္းၾကပ္တယ္။ လစာကို လကုန္မွာ ထုတ္မေပးဘဲ လကုန္ၿပီး ေနာက္တစ္ပတ္မွ ထုတ္ေပး တယ္ဆိုတာဟာ လစာထုတ္ၿပီးတာနဲ႔ အလုပ္ထြက္သြားမွာဆိုးတဲ႔ သေဘာတရားပါပဲ။ အလုပ္သမား ေတြက လည္း လြတ္ၿပီကၽြတ္ၿပီဆိုၿပီး ဘယ္သူ႕မ်က္ႏွာမွ မၾကည္႔ ပဲလုပ္သြားၾကတဲ႔ သူေတြက ရွိေနေတာ႔ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြအ တြက္ သတိထားစရာေတြ ၿဖစ္ေနတာပါ။
ေဖာ္ၿပပါ သံုးခ်က္ဆိုတာက မွန္လြန္းလို႔ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေနတယ္။ ၿမတ္စြာဘုရား လူေတြ ကို ဘာမွ ဖန္ဆင္းေပးခဲ႔တာမဟုတ္ဘူး။ ၿမတ္စြာဘုရားကိုတိုင္ က်ိဳးစားအားထုတ္ၿပီး သိသမွ် နည္းလမ္းေတြ၊ စည္းကမ္း ေတြ၊ သေဘာတရားေတြဆိုတာကိုပဲ ထားေပးခဲ႔တာပါ။ ငရဲမသြား ခ်င္ရင္ ဒီလိုလုပ္လုိ႔ရတယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေၿပာ တယ္။ ငါကယ္တင္မယ္လို႔ မေၿပာဘူး။ သိေအာင္ အသိေပးခဲ႔တယ္။ သိေတာ႔ လုိက္နာရင္ၿဖစ္တယ္။ မလုိက္နာ ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ငရဲေပါ႔။ ဒါမ်ိဳး အသိေလး ၀င္လာတာ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုစီမွာ မတူညီတဲ႔ စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားေလးေတြရွိတယ္။ ကိုယ္က်င္လည္ မယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ၿဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ ဒီသံုးခ်က္ကို ေသ ေသခ်ာခ်ာ ေလ႔လာပါ။ ၿဖစ္ႏိုင္မွ လုပ္ပါ။ မဟုတ္ရင္ကိုယ္လည္း ရံႈးတယ္။ ကိုယ္႔အတြက္ေၾကာင္႔ သူတစ္ပါးလည္း စိတ္အေႏွာက္ အယွက ္ၿဖစ္ပါ တယ္။
လူ႕ေလာကၾကီးကုိ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အလွဆင္ၾကမယ္ဆိုတ႔ဲ စိတ္ကူးေလးမ်ားရွိထားၾက ရင္ လူ႕စည္း ကမ္း ေလးေတြဆိုတာကိုေတာ႔ သိရွိထားၾကဖို႔ လုိပါတယ္။ အိမ္ေဖာ္လုပ္သည္ ၿဖစ္ေစ စာရင္း ငွားလုပ္ သည္ၿဖစ္ေစ ကိုယ္လုပ္မယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္ ကိုယ္ေနထိုင္ရမယ္႔ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ေဖာ္ၿပပါ သံုးခ်က္ကို လိုက္နာႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ၿဖင္႔ တာ၀န္ေက်ေအာင္လည္း ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္လိမ္႔မယ္။ သူ႕အက်ိဳးကိုလည္း စြမ္း စြမ္းတမံေဆာင္ ရြက္ႏုိင္လိမ္႔မယ္။ သူ႕အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သူအတြက္ ကိုယ္႔အက်ိဳးဆိုတာ ေမွ်ာ္ေတြး စဥ္းစားစရာမ လုိပါ။တူညီတဲ႕ တုန္႔ၿပန္မႈရရွိ လာပါလိမ္႔မယ္ ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း အသိေလးတစ္ခ်က္ကို အမိအရဖမ္းဆုပ္ၿပီး ေလာ ကကို စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရားေတြနဲ႕ ဟန္ခ်က္ညီညီ အလွဆင္ၾကပါစုိ႔ ။ ။
ေနာင္ေတာ္ေလး
0 comments:
Post a Comment
never ... never ... never ...never ... never Give Up !