ေမး ။ ။ဆရာခင္ဗ်ား ၊ ရည္မွန္းခ်က္နဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ဘာကြာၿခားသလဲ။ ဒီလူ႕ဘ၀ၾကီးမွာဘာကိုယံုၾကည္ၿပီးလုပ္ ေဆာင္ရမွာလဲ ၊ ယံုၾကည္မႈတစ္ခုကို ခိုင္ၿမဲဖို႔လုိပါသလား။
ေၿဖ ။ ။ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာကို ယံုၾကည္တယ္ . . . လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ “ငါဟာ တစ္ မဂ္ တစ္ဖိုလ္ေရာက္ရမယ္” ဆုိတဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳး ၊ ဘာသာနဲ႕ပတ္သတ္လုိ႔လည္း ခရစ္ယာန္ ဘာသာကို ယံုၾကည္ လုိ႔ရွိရင္ “ငါဟာခရစ္ယာန္သာသနာၿပဳလုပ္ငန္းေတြ လုပ္မယ္” ဆိုတဲ႕ရည္မွန္းခ်က္မ်ိဳး . . . ၊ယံုၾကည္ မႈရဲ႕အေပၚ မွာမူတည္ၿပီးေတာ႔မွ ရည္မွန္းခ်က္က ေပါက္ဖြားလာတယ္။ အဲဒီေတာ႔ ယံုၾကည္မႈသည္ အေတာ္ ေလးအေရးၾကီး တဲ႕ အပိုင္းမွာပါတယ္။ ခုနက ရည္မွန္းခ်က္ေတြေရာက္တဲ႕ ေနရာမွာက်ေတာ႔မွ အမ်ိဳး မ်ိဳးအေထြေထြ ကြဲသြား တာပဲ။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေၿပာခ်င္တာက ယံုၾကည္မႈနဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ရဲ႕ သေဘာေပါ႔။
ေမးခြန္းက လူ႔ဘ၀ၾကီးမွာတဲ႕ ဘာကိုယံုၾကည္လုပ္ေဆာင္ရမွာလဲ . . . တဲ႕။ ေနာက္တစ္ခုက “ယံုၾကည္မႈတစ္ ခုကို ခိုင္ၿမဲဖို႔လုိပါသလား” ဆိုတာတတိယေမးခြန္းေပါ႔ေလ၊ ခိုင္ၿမဲဖို႔လိုပါသလားဆိုေတာ႔ . . . ကၽြန္ေတာ္ေၿဖ ေတာ႔မယ္၊ ဘာသာတရားအကုန္လံုးနဲ႕ အက်ံဳး၀င္တာ ကၽြန္ေတာ္ေၿပခ်င္ပါတယ္ ။ လူ႕ေလာကအတြက္လဲ ကၽြန္ေတာ္ေၿပာပါရေစ။ အေၿခခံအားၿဖင္႔ ဘာကိုယံုၾကည္သင္႔သလဲဆုိရင္ “ေလာကၾကီးဟာမဆိုးဘူး ဆိုတာ” ယံုၾကည္ရမယ္။ ေလာကၾကီးကို မမုန္းပါနဲ႕၊ မနာက်ည္းပါနဲ႕၊ ကိုယ္႔ဘ၀ၿဖစ္ခဲ႕တဲ႕ကိစၥေတြအတြက္ေၾကာင္႔မို႔ လုိ႔ မနာက်ည္းပါနဲ႕၊ ကိုယ္႔ဘ၀ဒုကၡေတြေရာက္ခဲ႕လို႔ ေလာကၾကီးကို မနာက်ည္းပါနဲ႕၊ ေလာကၾကီးကိုယံု ၾကည္ပါ။. . . မဆိုးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အက္ေဆးေရးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးထားတာတစ္ခု ရွိပါတယ္ . . .အဲဒါကၽြန္ ေတာ္ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ၿဖစ္ခဲ႕တာ။
ဂ်ပန္ေခတ္ၾကီးထဲမွာပါ၊ အဲဒီေခတ္ၾကီးက ၿဗဟၼဆိုတရားမရွိ ဘာမရွိနဲ႕ . . . အဲလုိေၿပာၾကတဲ႕အထဲမွာ . . . ကၽြန္ေတာ္က . . . ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အိမ္မွာ ႏြားမရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဦးေလးက ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ပ်ဥ္းမနားဘက္ေတြ ကုန္ကူးတယ္ ။ ကုန္ကူးေတာ႔ ႏြားၾကီး ႏွစ္ေကာင္ခဏငွားၿပီးေတာ႔ ေမာင္းလာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီ ႏြားၾကီး ၂ ေကာင္ကိုေက်ာင္းရတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ႏြားမေက်ာင္းဘူးေတာ႔ ႏြားေက်ာင္းရတာ အလြန္ ေပ်ာ္တယ္ ။ အဲဒီႏြားႏွစ္ေကာင္ေက်ာင္းေတာ႔ “စက္စက္ယိုေခ်ာင္း” ဆိုတာရွိတယ္ ၊ အဲ႔ဒီေခ်ာင္းေဘးနားမွာ သရက္ပင္ၾကီးလဲေနတယ္ ။ လဲေနတာ ေရေသာက္ၿမစ္က မၿပတ္ဘူး ။ မၿပတ္ေတာ႔အသီးေတြ သီးၿမဲသီးေန တယ္။ ဒါေပမဲ႕ အပင္ကတံုးလံုးၾကီး။ အဲဒီသရက္ပင္ၾကီးေပၚကၽြန္ေတာ္တုိ႔တက္လုိ႔ရတယ္ ၊ အိပ္ခ်င္လည္း အိပ္တယ္ . . .။ လူသြားလမ္းေဘးမွာ သရက္သီးေတြက သီးေနတယ္ ။ မမွည္႔တဲ႕အစိမ္းသီးေတြကို ဘယ္သူမွ မဆြတ္ဘူး ။ အလကားေနရင္းရိုက္ခ်သြားတာ တစ္ခါမွမေတြ႔ဘူး အဲဒီမွာ “ဟာ . . . လူေတြဟာ မဆိုးပါလား”။ တြက္ၾကည္႔ေလ ခ်င္ဗ်ားဖ်က္ပစ္ခဲ႕ရင္ရတယ္ . . . မဖ်က္ဘူး . . . လူတိုင္းေတြ႔ေနတာပဲ။အဲေတာ႔ လူေတြဟာ အလကားေနရင္း အေၾကာင္းမဲ႕ဆိုးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မယံုဘူး။ အေၿခခံအားၿဖင္႔ လူေတြဟာ ေကာင္းတဲ႔ စိတ္ရွိပါတယ္။အဲ႔ဒီေတာ႔ လူ႔ေလာကၾကီးကို ယံုၾကည္ပါလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေၿပာတာ၊ လူေတြဟာေယဘုယ်အား ၿဖင္႔ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတကယ္လို႔ အဲဒီမေကာင္းတဲ႕လူနဲ႕ ေတြ႔ခ်င္ ေတြ႔လိမ္႔မယ္၊ အဲဒီလူေတြေၾကာင္႔ က်န္တဲ႕လူေတြ မေကာင္းဘူးဆိုတာ မိန္းခေလးတစ္ေယာက္က ကိုယ္႔အ ေပၚ သစၥာေဖာက္သြားတာနဲ႕ က်န္တဲ႔မိန္းခေလးေတြကို “မိန္းမဆိုတာ အလကား” ဆိုၿပီး အခ်စ္ရႈံးေၿပာနည္း ေပါ႔ . . . ေသြးပူတုန္းေၿပာတဲ႕စကား၊ ဟုိမိန္းခေလးကလည္း မေပါင္းေလာက္တဲ႕ ကိစၥေတြ အမ်ားၾကီးရွိလုိ႔ ပစ္သြားတာ ၿဖစ္ခ်င္လည္း ၿဖစ္မွာေပါ႔ ။ ဟုတ္လား၊ ဒါေတြက အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက . . . ကၽြန္ေတာ္႔တပည္႔မ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ေၿပာဖူးတာရွိတယ္ ။.. ကၽြန္မ ရဲ႕ခ်စ္သူဟာတဲ႕၊ ေပ်ာ္တတ္တယ္ ရႊင္တတ္တယ္တဲ႕၊ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္တဲ႕၊ ဒါေပမယ္႔ကၽြန္မ သူ႕ ကိုခြဲခဲ႕ရတယ္တဲ႕၊ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ သူ႕မွာတာ၀န္သိစိတ္မရွိဘူးတဲ႕၊ တာ၀န္သိစိတ္မရွိဘူးဆိုေတာ႔ ဆရာရယ္တဲ႕ . . . ကၽြန္မအေဖကတဲ႕ တာ၀န္သိစိတ္ရွိတယ္တဲ႕ . . . အေမဆံုးသြားေတာ႔ အေဖက ေနာက္ အိမ္ေထာင္မၿပဳဘူးတဲ႕ . . . ကၽြန္မသူ႕ကို အိမ္ေထာင္ၿပဳရင္ တာ၀န္သိစိတ္မရွိတဲ႔အတြက္ ကၽြန္မမိသားစုနဲ႕ ၿဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးတဲ႔၊ သူနဲ႕အိမ္ေထာင္ၿပဳၿပီးရင္ ကၽြန္မကေလးေတြက်ေတာ႔ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ”တဲ႕။ ဟ-နင္ ကလည္း အိမ္ေထာင္ေတာင္မၿပဳရေသးဘူး၊ ကေလးေတြအေၾကာင္းထည္႔စဥ္းစားေနၿပီလား . . . ကၽြန္ေတာ္ ကေၿပာေတာ႔ “ ဟုတ္ဘူးဆရာ ေတြးရမွာပဲ” တဲ႕၊ ဒါေၾကာင္႔သူက ပစ္သြားခဲ႔တဲ႔ဥစၥာ၊ ဒါကိုမိန္းမတစ္ေယာက္ ေၾကာင္႔ အားလံုးမိန္းမေတြကို ေလွ်က္ေၿပာရင္ ၀တၴဳမွာဖတ္လို႔ေကာင္းခ်င္ေကာင္းမယ္ . . . ရုပ္ရွင္မွာၾကည္႔ လုိ႔ေကာင္းရင္ေကာင္းမယ္ . . . ဒါေပမယ္႔ဒီစိတ္ဓာတ္က မေကာင္းဘူး၊ ဒါေၾကာင္႔ေလာကၾကီးကို ယံုၾကည္ပါ။ ခင္ဗ်ားတကယ္ေကာင္းေအာင္လုပ္ရင္ ေလာကၾကီးက ပိုက္ပိုက္ေထြးေထြးနဲ႕ တကယ္အက်ိဳးၿပဳတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္ပါတယ္ . . .။
ဒါၿဖင္႔ “ယံုၾကည္မႈတစ္ခုကို ခိုင္ၿမဲဖို႔လိုပါသလားတဲ႕” အဲဒီဥစၥာခိုင္ၿမဲဖို႔လုိပါသလားဆိုတာ. . . ကၽြန္ေတာ္သိပၸံနဲ႔ ေၿပာမယ္။ တစ္ခါတံုးက ကမၻာၾကီးကိုေနကပတ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ႔တယ္။ ေနာက္က်ေတာ႔ သိပၸံေတြ႔ရွိခ်က္.. မဟုတ္ဘူး .. ေနကို ကမၻာကပတ္တယ္။ ပထမတံုးက ေရစိမ္းေတြေသာက္လုိ႔ ငွက္ဖ်ားၿဖစ္တယ္လို႔ ေၿပာတယ္ ေနာက္ၿခင္ကုိက္လို႔ ငွက္ဖ်ားပိုး၀င္တယ္ ။ ယံုၾကည္ခ်က္ေၿပာင္းသြားတယ္။ ဒါနဲ႕ပတ္သတ္လုိ႔ ဘာထရန္ရပ္ ဆယ္လ္က ဘာေၿပာသလဲဆိုရင္ . . .“ သိပၸံသမားေတြက ခုတစ္မ်ိဳး ခုတစ္မ်ိဳးေပါ႔၊ စကားဗေလာင္းဗလဲ လုပ္ရ မလားလုိ႔ အၿပစ္မတင္ဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ၾကေတာ႔လာလာေၿပာခ်င္တယ္. . .။ ၀ိဇၨာမွာလည္း ယံုၾကည္ခ်က္ ေၿပာင္း တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ရမယ္၊ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕အေထာက္အထား က်ဳပ္တို႔ရဲ႕စဥ္းစားေတြးထင္တာေတြနဲ႕ ေၿပာင္းလဲခ်င္ေၿပာင္းလဲမွာေပါ႔” တဲ႕။ မွန္တယ္ . . . ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ဘယ္လုိေၿပာင္းလဲႏိုင္သလဲ တြက္ၾကည္႔ ေတာ႔မယ္ေနာ္ . . .သိပ္အေရးၾကီးတာေၿပာေတာ႔မွာ၊ လူ႔ေလာကၾကီးကို ယံုၾကည္ပါ။ ခ်စ္ပါလို႔ က်ဳပ္ေၿပာခဲ႕ တယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ္႔ ခင္ဗ်ားနိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ႔ ေလာကၾကီးနဲ႕မေနနဲ႔၊ အဲ႔ဒါသည္ “ငါ႔အႏၱရာယ္” လုိ႔ သေဘာထားရမယ္။ ဥပမာ . . . စကားရွည္ေနမွာဆိုးလို႔ပါ။ ဘုနး္ၾကီးတစ္ပါးေၿပာတာေၿပာၿပလိုက္အံုးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႕ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္။ အဲဒီေရႊဥမင္ဆရာေတာ္။ ေတာင္ဖီလာဆရာ ေတာ္က “မင္းဆရာေတာ္”၊ သာသနာပိုင္။ အဲဒီေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က ေတာရေက်ာင္းမွာေနတာ၊ ေတာင္ဖီ လာဆရာေတာ္က သြားစကားေၿပာတာ၊ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႕ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္တုိ႔ စကားေၿပာၾက တဲ႕အခါ “ အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ သကၤန္းလွဴပါရေစဘုရား”တဲ႕၊ “ သာဓု . . . သာဓု. . . သာဓု.. လွဴပါ. . . ” တဲ႕၊ လက္ခံလည္းၿပီးေရာ “ေရႊစည္းခံု လွဴပါ၏” တဲ႕၊ ေဘးခ်ထားတယ္။ ၿပီးေတာ႔ “ သပိတ္လွဴပါ၏” တဲ႕၊“သာ ဓု သာဓု သာဓု” တဲ႕၊ “ေရႊစည္းခံု လွဴပါ၏။ ေရႊစည္းခံုကို မွန္းမွန္းၿပီး လွဴပစ္ေနတယ္။ ေရႊစည္းခံုဆိုတာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၊ ၿပီးေတာ႔သြားပို႔မယ္။ ေတာင္ဖီလာကလည္း နည္းနည္းေလးေတာ႔ တစ္မ်ိဳးၿဖစ္သြားတယ္၊ ၿပီးေတာ႔မွ “ အရွင္ဘုရား၊ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုးသလား”၊ “ ဟုတ္ပါတယ္ မင္းဆရာ” တဲ႕။ “အရွင္ဘုရား တစ္ပါးတည္းေနရတာ မေၾကာက္ဘူးလား”တဲ႕၊ “ေၾကာက္လုိ႔မုိ႔ ေတာထဲေနရတာေပါ႔”တဲ႕၊ အဲေတာ႔ အနားက ကပၸိယက ၊ ဦးသူေတာ္က မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ မင္းဆရာၿပန္ေတာ႔မွ ဘုန္းၾကီးကလည္းတဲ႕၊ “မင္းဆရာ ေရွ႔မွာ ဘယ္လုိလုပ္တာလဲ” တဲ႔၊ “ သူ႔ေရွ႕မွာေရႊစည္းခံုလွဴပါ၏ ဆိုေတာ႔ မေကာင္းဘူး”တဲ႕။ ၿပီးေတာ႔တစ္ပါး တည္းေနရတာ မေၾကာက္ဘူးလားဆိုေတာ႔ မေၾကာက္လုိ႔ မေၾကာက္ဘဲ တစ္ပါးတည္းေနတာလုိ႔ ေၿပာေပါ႔” တဲ႕။ “ေၾကာက္လုိ႔တစ္ပါးတည္းေနရတာဆိုေတာ႔” တဲ႕။ အဲေတာ႔ ေရႊဥမင္က “မင္းဆရာ၊ ေတာင္ဖီလာဟာ အေၿခြအရံေတြၾကားမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၿပီ၊ ငါသူ႔ကိုသနားလုိ႔ “ေၾကာက္လို႔တစ္ပါးတည္းေနတာပါလို႔” ေၿပာလုိက္ တာ၊ သူက ေတာထဲကက်ားေတြ၊ က်ားသစ္ေတြေၾကာက္သလားလုိ႔ေမးတာ၊ ငါက ၿမိဳ႕ေပၚမွာရွိတဲ႕ အေခၽြအရံ ေတြနဲ႕၊ ကာမဂုဏ္ေတြကိုေၾကာက္တယ္၊ က်ားေတြကိုက္လုိ႔ေသတာဒီဘ၀ေပါ႔။ အဲဒီကာမဂုဏ္ အေကာင္ ေတြကိုက္ေတာ႔ သံသရာပါ ေသတာ” တဲ႕။ ေဟာ . . . သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ေၿပာင္းသြားၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္ခုနကေၿပာ ခဲ႕တဲ႕ လူ႕ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ပါ ယုံၾကည္ပါလုိ႔ေၿပာတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒါ ခင္ဗ်ားအဲ႕ဒါလိုမ်ိဳးလုပ္ခ်င္ၿပီဆို ေၿပာင္းပစ္ရမွာေပါ႔ ။ အဲဒီေလာကၾကီးကိုစြန္႔သြား ။ ခုနကေၿပာခဲ႕တဲ႔အတုိင္း ရည္မွန္းခ်က္ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ေၿပာင္းသြားတတ္ပါတယ္၊ ေၿပာင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆီေလွ်ာ္စြာေၿပာင္းသြားတတ္ပါတယ္။
ခုနက ေတာထြက္သြားတဲ႕ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေလာကၾကီးကို မုန္းလို႔၊ နာက်ည္းလို႔ ေတာထြက္သြားတာ မ ဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အေၿခခံအားၿဖင္႔ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း မေနႏိုင္သမွ်ကာလပတ္လံုး၊ ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳးစားမွာပဲ၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေလာကၾကီးကို မုန္းတဲ႕စိတ္ရွိသလား ၿပန္ၾကည္႔၊ ေလာကၾကီးထဲမွာ ဒီေကာင္မေကာင္းဘူး၊ ဟုိေကာင္မေကာင္းဘူးေၿပာခ်င္ေၿပာႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ႕ သူတို႕ေၾကာင္႔ေလာကၾကီးကို မနာက်ည္းဖို႔ပဲလုိပါတယ္ ။ အဲ႕ဒီေတာ႔ ဒီအေၿဖဟာ ဒါေလာက္ဆိုရင္ရေလာက္ မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားလံုးအေၿခခံကေတာ႔ တစ္ခ်က္တည္းပါ ။ ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ပါ။ ဒါပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက . . . ကၽြန္ေတာ္႔တပည္႔မ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ေၿပာဖူးတာရွိတယ္ ။.. ကၽြန္မ ရဲ႕ခ်စ္သူဟာတဲ႕၊ ေပ်ာ္တတ္တယ္ ရႊင္တတ္တယ္တဲ႕၊ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္တဲ႕၊ ဒါေပမယ္႔ကၽြန္မ သူ႕ ကိုခြဲခဲ႕ရတယ္တဲ႕၊ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ သူ႕မွာတာ၀န္သိစိတ္မရွိဘူးတဲ႕၊ တာ၀န္သိစိတ္မရွိဘူးဆိုေတာ႔ ဆရာရယ္တဲ႕ . . . ကၽြန္မအေဖကတဲ႕ တာ၀န္သိစိတ္ရွိတယ္တဲ႕ . . . အေမဆံုးသြားေတာ႔ အေဖက ေနာက္ အိမ္ေထာင္မၿပဳဘူးတဲ႕ . . . ကၽြန္မသူ႕ကို အိမ္ေထာင္ၿပဳရင္ တာ၀န္သိစိတ္မရွိတဲ႔အတြက္ ကၽြန္မမိသားစုနဲ႕ ၿဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးတဲ႔၊ သူနဲ႕အိမ္ေထာင္ၿပဳၿပီးရင္ ကၽြန္မကေလးေတြက်ေတာ႔ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ”တဲ႕။ ဟ-နင္ ကလည္း အိမ္ေထာင္ေတာင္မၿပဳရေသးဘူး၊ ကေလးေတြအေၾကာင္းထည္႔စဥ္းစားေနၿပီလား . . . ကၽြန္ေတာ္ ကေၿပာေတာ႔ “ ဟုတ္ဘူးဆရာ ေတြးရမွာပဲ” တဲ႕၊ ဒါေၾကာင္႔သူက ပစ္သြားခဲ႔တဲ႔ဥစၥာ၊ ဒါကိုမိန္းမတစ္ေယာက္ ေၾကာင္႔ အားလံုးမိန္းမေတြကို ေလွ်က္ေၿပာရင္ ၀တၴဳမွာဖတ္လို႔ေကာင္းခ်င္ေကာင္းမယ္ . . . ရုပ္ရွင္မွာၾကည္႔ လုိ႔ေကာင္းရင္ေကာင္းမယ္ . . . ဒါေပမယ္႔ဒီစိတ္ဓာတ္က မေကာင္းဘူး၊ ဒါေၾကာင္႔ေလာကၾကီးကို ယံုၾကည္ပါ။ ခင္ဗ်ားတကယ္ေကာင္းေအာင္လုပ္ရင္ ေလာကၾကီးက ပိုက္ပိုက္ေထြးေထြးနဲ႕ တကယ္အက်ိဳးၿပဳတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္ပါတယ္ . . .။
ဒါၿဖင္႔ “ယံုၾကည္မႈတစ္ခုကို ခိုင္ၿမဲဖို႔လိုပါသလားတဲ႕” အဲဒီဥစၥာခိုင္ၿမဲဖို႔လုိပါသလားဆိုတာ. . . ကၽြန္ေတာ္သိပၸံနဲ႔ ေၿပာမယ္။ တစ္ခါတံုးက ကမၻာၾကီးကိုေနကပတ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ႔တယ္။ ေနာက္က်ေတာ႔ သိပၸံေတြ႔ရွိခ်က္.. မဟုတ္ဘူး .. ေနကို ကမၻာကပတ္တယ္။ ပထမတံုးက ေရစိမ္းေတြေသာက္လုိ႔ ငွက္ဖ်ားၿဖစ္တယ္လို႔ ေၿပာတယ္ ေနာက္ၿခင္ကုိက္လို႔ ငွက္ဖ်ားပိုး၀င္တယ္ ။ ယံုၾကည္ခ်က္ေၿပာင္းသြားတယ္။ ဒါနဲ႕ပတ္သတ္လုိ႔ ဘာထရန္ရပ္ ဆယ္လ္က ဘာေၿပာသလဲဆိုရင္ . . .“ သိပၸံသမားေတြက ခုတစ္မ်ိဳး ခုတစ္မ်ိဳးေပါ႔၊ စကားဗေလာင္းဗလဲ လုပ္ရ မလားလုိ႔ အၿပစ္မတင္ဘူး။ က်ဳပ္တုိ႔ၾကေတာ႔လာလာေၿပာခ်င္တယ္. . .။ ၀ိဇၨာမွာလည္း ယံုၾကည္ခ်က္ ေၿပာင္း တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ရမယ္၊ က်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕အေထာက္အထား က်ဳပ္တို႔ရဲ႕စဥ္းစားေတြးထင္တာေတြနဲ႕ ေၿပာင္းလဲခ်င္ေၿပာင္းလဲမွာေပါ႔” တဲ႕။ မွန္တယ္ . . . ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ဘယ္လုိေၿပာင္းလဲႏိုင္သလဲ တြက္ၾကည္႔ ေတာ႔မယ္ေနာ္ . . .သိပ္အေရးၾကီးတာေၿပာေတာ႔မွာ၊ လူ႔ေလာကၾကီးကို ယံုၾကည္ပါ။ ခ်စ္ပါလို႔ က်ဳပ္ေၿပာခဲ႕ တယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ္႔ ခင္ဗ်ားနိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ႔ ေလာကၾကီးနဲ႕မေနနဲ႔၊ အဲ႔ဒါသည္ “ငါ႔အႏၱရာယ္” လုိ႔ သေဘာထားရမယ္။ ဥပမာ . . . စကားရွည္ေနမွာဆိုးလို႔ပါ။ ဘုနး္ၾကီးတစ္ပါးေၿပာတာေၿပာၿပလိုက္အံုးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႕ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္။ အဲဒီေရႊဥမင္ဆရာေတာ္။ ေတာင္ဖီလာဆရာ ေတာ္က “မင္းဆရာေတာ္”၊ သာသနာပိုင္။ အဲဒီေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က ေတာရေက်ာင္းမွာေနတာ၊ ေတာင္ဖီ လာဆရာေတာ္က သြားစကားေၿပာတာ၊ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္နဲ႕ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္တုိ႔ စကားေၿပာၾက တဲ႕အခါ “ အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ သကၤန္းလွဴပါရေစဘုရား”တဲ႕၊ “ သာဓု . . . သာဓု. . . သာဓု.. လွဴပါ. . . ” တဲ႕၊ လက္ခံလည္းၿပီးေရာ “ေရႊစည္းခံု လွဴပါ၏” တဲ႕၊ ေဘးခ်ထားတယ္။ ၿပီးေတာ႔ “ သပိတ္လွဴပါ၏” တဲ႕၊“သာ ဓု သာဓု သာဓု” တဲ႕၊ “ေရႊစည္းခံု လွဴပါ၏။ ေရႊစည္းခံုကို မွန္းမွန္းၿပီး လွဴပစ္ေနတယ္။ ေရႊစည္းခံုဆိုတာ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီး၊ ၿပီးေတာ႔သြားပို႔မယ္။ ေတာင္ဖီလာကလည္း နည္းနည္းေလးေတာ႔ တစ္မ်ိဳးၿဖစ္သြားတယ္၊ ၿပီးေတာ႔မွ “ အရွင္ဘုရား၊ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုးသလား”၊ “ ဟုတ္ပါတယ္ မင္းဆရာ” တဲ႕။ “အရွင္ဘုရား တစ္ပါးတည္းေနရတာ မေၾကာက္ဘူးလား”တဲ႕၊ “ေၾကာက္လုိ႔မုိ႔ ေတာထဲေနရတာေပါ႔”တဲ႕၊ အဲေတာ႔ အနားက ကပၸိယက ၊ ဦးသူေတာ္က မ်က္ႏွာပ်က္သြားတယ္။ မင္းဆရာၿပန္ေတာ႔မွ ဘုန္းၾကီးကလည္းတဲ႕၊ “မင္းဆရာ ေရွ႔မွာ ဘယ္လုိလုပ္တာလဲ” တဲ႔၊ “ သူ႔ေရွ႕မွာေရႊစည္းခံုလွဴပါ၏ ဆိုေတာ႔ မေကာင္းဘူး”တဲ႕။ ၿပီးေတာ႔တစ္ပါး တည္းေနရတာ မေၾကာက္ဘူးလားဆိုေတာ႔ မေၾကာက္လုိ႔ မေၾကာက္ဘဲ တစ္ပါးတည္းေနတာလုိ႔ ေၿပာေပါ႔” တဲ႕။ “ေၾကာက္လုိ႔တစ္ပါးတည္းေနရတာဆိုေတာ႔” တဲ႕။ အဲေတာ႔ ေရႊဥမင္က “မင္းဆရာ၊ ေတာင္ဖီလာဟာ အေၿခြအရံေတြၾကားမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၿပီ၊ ငါသူ႔ကိုသနားလုိ႔ “ေၾကာက္လို႔တစ္ပါးတည္းေနတာပါလို႔” ေၿပာလုိက္ တာ၊ သူက ေတာထဲကက်ားေတြ၊ က်ားသစ္ေတြေၾကာက္သလားလုိ႔ေမးတာ၊ ငါက ၿမိဳ႕ေပၚမွာရွိတဲ႕ အေခၽြအရံ ေတြနဲ႕၊ ကာမဂုဏ္ေတြကိုေၾကာက္တယ္၊ က်ားေတြကိုက္လုိ႔ေသတာဒီဘ၀ေပါ႔။ အဲဒီကာမဂုဏ္ အေကာင္ ေတြကိုက္ေတာ႔ သံသရာပါ ေသတာ” တဲ႕။ ေဟာ . . . သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ေၿပာင္းသြားၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္ခုနကေၿပာ ခဲ႕တဲ႕ လူ႕ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ပါ ယုံၾကည္ပါလုိ႔ေၿပာတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒါ ခင္ဗ်ားအဲ႕ဒါလိုမ်ိဳးလုပ္ခ်င္ၿပီဆို ေၿပာင္းပစ္ရမွာေပါ႔ ။ အဲဒီေလာကၾကီးကိုစြန္႔သြား ။ ခုနကေၿပာခဲ႕တဲ႔အတုိင္း ရည္မွန္းခ်က္ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ ေၿပာင္းသြားတတ္ပါတယ္၊ ေၿပာင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆီေလွ်ာ္စြာေၿပာင္းသြားတတ္ပါတယ္။
ခုနက ေတာထြက္သြားတဲ႕ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေလာကၾကီးကို မုန္းလို႔၊ နာက်ည္းလို႔ ေတာထြက္သြားတာ မ ဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အေၿခခံအားၿဖင္႔ကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း မေနႏိုင္သမွ်ကာလပတ္လံုး၊ ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳးစားမွာပဲ၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ေလာကၾကီးကို မုန္းတဲ႕စိတ္ရွိသလား ၿပန္ၾကည္႔၊ ေလာကၾကီးထဲမွာ ဒီေကာင္မေကာင္းဘူး၊ ဟုိေကာင္မေကာင္းဘူးေၿပာခ်င္ေၿပာႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ႕ သူတို႕ေၾကာင္႔ေလာကၾကီးကို မနာက်ည္းဖို႔ပဲလုိပါတယ္ ။ အဲ႕ဒီေတာ႔ ဒီအေၿဖဟာ ဒါေလာက္ဆိုရင္ရေလာက္ မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားလံုးအေၿခခံကေတာ႔ တစ္ခ်က္တည္းပါ ။ ေလာကၾကီးကိုခ်စ္ပါ။ ဒါပါပဲ။
ဆရာ ေအာင္သင္း ၏ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင္႔ ၿပႆနာအေထြေထြ ေဟာေၿပာခ်က္မ်ားမွ
0 comments:
Post a Comment
never ... never ... never ...never ... never Give Up !