ေတာင္ပံတစ္ဖက္စီသာပါတဲ႔ ငွက္ႏွစ္ေကာင္
ပခံုးဖက္ လက္တြဲ
ေလမွာ အတူပ်ံ၀ဲၾကေပါ႔
၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေႏြဦးရာသီမွာ အေရွ႕ေတာင္ပိုင္း ကိုယ္ထူကိုယ္ထ စခန္းသို႔ ရူပေဗဒကုသမႈ ရယူရန္ မားဂရက္ ပက္ထရစ္ေရာက္လာသည္။အဲ႔သည္က ၀ါရင္႔၀န္ထမ္းတစ္ဦးၿဖစ္သူ မီလီမကၠဟူးခ်္ က မားဂရက္အား စခန္းမွာရွိေနသူမ်ားႏွင္႔ မိတ္ဆက္ေပးသည္။ တစ္ေနရာမွာ မားဂရက္ စႏၵရားၾကီး တစ္လံုးကိုၿမင္ၿပီး ၀မ္းနည္းေသာမ်က္ႏွာႏွင္႔ ေငးၾကည္႔ေနတာ သတိၿပဳမိေတာ႔ မီလီကေမးသည္။
“ ဘာၿဖစ္လုိ႔လဲဟင္ ”
“ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး ” မားဂရက္က ေလသံေပ်ာ႔ေပ်ာ႔ႏွင္႔ ဆုိသည္။ “ စႏၵရားၿမင္ေတာ႔အရင္တုန္းက အေၾကာင္းေတြ သတိရလို႔ပါ၊ေလမၿဖတ္ခင္တုန္းကေတာ႔ ဂီတက ကၽြန္မဘ၀ပဲေလ၊”မီလီက မားဂရက္၏ လႈပ္ရွားမရေသာ ညာလက္တစ္ဖက္ကုိ အမွတ္မဲ႕ၾကည္႔မိသည္။ မားဂရက္ထူးခၽြန္ေသာ လူမည္းဂီတ ပညာရွင္တစ္ဦး ၿဖစ္သည္ ။တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဂီတနယ္ပယ္မွာ စြမ္းေဆာင္ခဲ႔သည္႔ သူမ၏ ထူးၿခားေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္း မီလီအား သူေၿပာၿပေနမိသည္။ရုတ္တရက္မီလီက တစ္စံုတစ္ခု သတိရဟန္ၿဖင္႔ “ ခဏေလးေနာ္၊ ဒီမွာေနဦး၊ ကၽြန္မအခုပဲၿပန္လာခဲ႔မယ္၊”ဆုိိၿပီး ထြက္သြားသည္။ အေတာ္ေလးၾကာ၍ သူၿပန္လာသည္႔အခါ သူ႔ေနာက္မွာ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ပါလာသည္။ အမ်ိဳးသမီးက ေသးေသးေကြးေကြး၊ တစ္ေခါင္းလံုးေဖြးေနသည္႔ ဆံပင္ႏွင္႔၊ မ်က္မွန္ထူထူႏွင္႔။သူက လမ္းေလွ်ာက္ အေထာက္အကူ( Walker ) ကိုအသံုးၿပဳၿပီး ေလွ်ာက္လာသည္။“ မားဂရက္ ပက္ထရစ္၊ သူက ရုသ္ အိုင္ဇင္ဘာ႔ဂ္” ဟုမိတ္ဆက္ေပးၿပီးေနာက္ မီလီကၿပံဳး၍ ေၿပာသည္။“ သူလဲ စႏၵရားသမားပဲ ၊ ဒါေပမယ္႔ မားဂရက္လုိပဲ ေလၿဖတ္ၿပီးကတည္းက စႏၵရား မတီးႏိုင္ဘူး၊ မစၥစ္ အိုင္ဇင္ဘာ႕ဂ္က ညာဘက္လက္ေကာင္းတယ္၊ မားဂရက္က ဘယ္လက္ေကာင္းတယ္၊ ႏွစ္ေယာက္သာတြဲလုိက္ရရင္ အရမ္းကို အဆင္ေၿပမွာပဲလုိ႔ ကၽြန္မစဥ္းစားမိတယ္” “ ရိႈပန္ရဲ႕ ေ၀ါ႕ဇ္ကို တီးၾကည္႔ရေအာင္လား” ရုသ္က မားဂရက္အား ေမးသည္။ မားဂရက္က ေခါင္းညိတ္သည္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စႏၵရားခံုမွာ အတူတြဲထုိင္ၾကသည္။ ခလုတ္ခံုေပၚတင္လာသည္႔ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ လက္ႏွစ္ဖက္က တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု လံုး၀ဆန္႔က်င္ဘက္။ တစ္ဖက္က အၿဖဴ တစ္ဖက္က အနက္။ တစ္ဖက္က အတုိတစ္ဖက္က အရွည္။ အၿဖဴေရာင္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြက တိုတုိေဖာင္းေဖာင္း၊ အနက္ေရာက္ လက္ေခ်ာင္းေတြက ရွည္ရွည္သြယ္သြယ္။ သို႔ေသာ္ စႏၵရား၏ ဆင္စြယ္ေရာင္ႏွင္႔ မဟုူရာေရာင္ ခလုတ္မ်ားေပၚတြင္ ေၿပးလႊားတီးခတ္သည္႔အခါ၌မူ လက္ႏွစ္ဖက္က တစ္စိတ္တည္းတစ္၀မ္းတည္း။
အဲသည္ေန႔မွ စတင္ကာ စႏၵရားခံုမွာ သူတို႔အၿမဲထိုင္ၿဖစ္ခဲ႔ၾကသည္။ ရုသ္၏ ေကာင္းေသာညာလက္က ေတးသြားအလိုက္ (melody) ကိုတီးခတ္၍ မားဂရတ္၏ ေကာင္းေသာဘယ္လက္က ေနာက္ခံ အသံအတြဲအဖက္မ်ား(accompaniment) ကိုတီးခတ္စဥ္ မားဂရတ္၏ မသန္စြမ္းေသာ ညာဘက္လက္က ရုသ္၏ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာ၊ ရုသ္၏ ခြန္အားကင္းမဲ႔ေသာ ဘယ္ဘက္လက္က မားဂရတ္၏ ေပါင္ေပၚမွာ အသီးသီးၿငိမ္သက္စြာ။သူတို႔ႏွစ္ဦး တြဲဖက္၍ ရုပ္ၿမင္သံၾကား ပရိတ္သတ္မ်ားကို ေဖ်ာ္ေၿဖခဲ႔ၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုရားရွစ္ခိုးေက်ာင္းမ်ား၊ နာလန္ထ စခန္းမ်ား၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ားတြင္ တီးခတ္ခဲ႔ၾကသည္။ စႏၵရားထိုင္ခံုမွာ အတူတြဲထုိင္ရင္းဂီတသာမက ဘ၀၏ အၿခားအၿခားေသာ က႑ရပ္မ်ားကိုပါ မွ်ေ၀ခံစားခဲ႔ၾကသည္။ ရိႈ႕ပန္၊ ဘတ္(ခ)၊ ေဗထိုးဗင္စသည္႔ ဂႏၱ၀င္ ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ ဂီတလက္ရာမ်ားတြင္ ကၽြမ္း၀င္တာခ်င္းတူညီၾကသလုိ၊ ႏွစ္ဦးစလံုးမွာေၿမးၿမစ္ကိုယ္စီရွိၾကတာ၊ ခင္ပြန္း သည္မ်ား မရွိၾကေတာ႔တာ၊ သားေတြမိမိတို႔ထက္ အရင္ကြယ္လြန္ခဲ႔ၾကတာ၊ စသည္ၿဖင္႔ သူတို႔ဘ၀ၿဖစ္ ရပ္ေတြကလည္း ထင္တာထက္ပို၍ အမ်ားၾကီးတူညီေနၾကတာ သူတို႔ေတြ႕ၾကရသည္။
တကယ္႔ဘ၀တူမ်ားပင္။
“ ကၽြန္မဆီက ဂီတကို ၿပန္ရုပ္သိမ္းသြားၾကေပမယ္႔ ဘုရားသခင္က ကၽြန္မအတြက္ ရုသ္ကို အစားထိုး ေပးခဲ႔တယ္၊”မားဂရတ္ ေၿပာေလ႔ရွိခဲ႔သည္။ ရုသ္ကလည္း “ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆံုဆည္းၿဖစ္ခဲ႔တာကေတာ႔ တကယ္႔အံ႕ခ်ီးဖြယ္ပါပဲ ” ဟူ၍ လႈိက္လွဲစြာ ဆိုသည္။
ဤသည္က ဂီတသမား အဖြားအုိ မားဂရတ္ႏွင္႕ရုသ္တို႔ ဆံုစည္းမိခဲ႔ၾကပံုအေၾကာင္းၿဖစ္၏။ သူတို႔ကို ေတးဂီတ ပရိတ္သတ္က မားဂရတ္နဲ႔ ရုသ္အတြဲဟု ေခၚေလ႔ရွိၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကမူ ဆင္စြယ္နဲ႔ မဟူရာ ဟူ၍ သူတို႔ဘာသာ နာမည္ေပးထားၾကေခ်သည္။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စႏၵရားခံုမွာ အတူတြဲထုိင္ၾကသည္။ ခလုတ္ခံုေပၚတင္လာသည္႔ က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ လက္ႏွစ္ဖက္က တစ္ခုႏွင္႔တစ္ခု လံုး၀ဆန္႔က်င္ဘက္။ တစ္ဖက္က အၿဖဴ တစ္ဖက္က အနက္။ တစ္ဖက္က အတုိတစ္ဖက္က အရွည္။ အၿဖဴေရာင္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြက တိုတုိေဖာင္းေဖာင္း၊ အနက္ေရာက္ လက္ေခ်ာင္းေတြက ရွည္ရွည္သြယ္သြယ္။ သို႔ေသာ္ စႏၵရား၏ ဆင္စြယ္ေရာင္ႏွင္႔ မဟုူရာေရာင္ ခလုတ္မ်ားေပၚတြင္ ေၿပးလႊားတီးခတ္သည္႔အခါ၌မူ လက္ႏွစ္ဖက္က တစ္စိတ္တည္းတစ္၀မ္းတည္း။
အဲသည္ေန႔မွ စတင္ကာ စႏၵရားခံုမွာ သူတို႔အၿမဲထိုင္ၿဖစ္ခဲ႔ၾကသည္။ ရုသ္၏ ေကာင္းေသာညာလက္က ေတးသြားအလိုက္ (melody) ကိုတီးခတ္၍ မားဂရတ္၏ ေကာင္းေသာဘယ္လက္က ေနာက္ခံ အသံအတြဲအဖက္မ်ား(accompaniment) ကိုတီးခတ္စဥ္ မားဂရတ္၏ မသန္စြမ္းေသာ ညာဘက္လက္က ရုသ္၏ ေနာက္ေက်ာဘက္မွာ၊ ရုသ္၏ ခြန္အားကင္းမဲ႔ေသာ ဘယ္ဘက္လက္က မားဂရတ္၏ ေပါင္ေပၚမွာ အသီးသီးၿငိမ္သက္စြာ။သူတို႔ႏွစ္ဦး တြဲဖက္၍ ရုပ္ၿမင္သံၾကား ပရိတ္သတ္မ်ားကို ေဖ်ာ္ေၿဖခဲ႔ၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုရားရွစ္ခိုးေက်ာင္းမ်ား၊ နာလန္ထ စခန္းမ်ား၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ားတြင္ တီးခတ္ခဲ႔ၾကသည္။ စႏၵရားထိုင္ခံုမွာ အတူတြဲထုိင္ရင္းဂီတသာမက ဘ၀၏ အၿခားအၿခားေသာ က႑ရပ္မ်ားကိုပါ မွ်ေ၀ခံစားခဲ႔ၾကသည္။ ရိႈ႕ပန္၊ ဘတ္(ခ)၊ ေဗထိုးဗင္စသည္႔ ဂႏၱ၀င္ ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ ဂီတလက္ရာမ်ားတြင္ ကၽြမ္း၀င္တာခ်င္းတူညီၾကသလုိ၊ ႏွစ္ဦးစလံုးမွာေၿမးၿမစ္ကိုယ္စီရွိၾကတာ၊ ခင္ပြန္း သည္မ်ား မရွိၾကေတာ႔တာ၊ သားေတြမိမိတို႔ထက္ အရင္ကြယ္လြန္ခဲ႔ၾကတာ၊ စသည္ၿဖင္႔ သူတို႔ဘ၀ၿဖစ္ ရပ္ေတြကလည္း ထင္တာထက္ပို၍ အမ်ားၾကီးတူညီေနၾကတာ သူတို႔ေတြ႕ၾကရသည္။
တကယ္႔ဘ၀တူမ်ားပင္။
“ ကၽြန္မဆီက ဂီတကို ၿပန္ရုပ္သိမ္းသြားၾကေပမယ္႔ ဘုရားသခင္က ကၽြန္မအတြက္ ရုသ္ကို အစားထိုး ေပးခဲ႔တယ္၊”မားဂရတ္ ေၿပာေလ႔ရွိခဲ႔သည္။ ရုသ္ကလည္း “ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆံုဆည္းၿဖစ္ခဲ႔တာကေတာ႔ တကယ္႔အံ႕ခ်ီးဖြယ္ပါပဲ ” ဟူ၍ လႈိက္လွဲစြာ ဆိုသည္။
ဤသည္က ဂီတသမား အဖြားအုိ မားဂရတ္ႏွင္႕ရုသ္တို႔ ဆံုစည္းမိခဲ႔ၾကပံုအေၾကာင္းၿဖစ္၏။ သူတို႔ကို ေတးဂီတ ပရိတ္သတ္က မားဂရတ္နဲ႔ ရုသ္အတြဲဟု ေခၚေလ႔ရွိၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ သူတို႔ကိုယ္တုိင္ကမူ ဆင္စြယ္နဲ႔ မဟူရာ ဟူ၍ သူတို႔ဘာသာ နာမည္ေပးထားၾကေခ်သည္။
[မူရင္း ။ ။ Margaret Patrick ၏ The Story of Margaret and Ruth]
ဆရာေဖၿမင္႔ ၏ ႏွလံုးသားအဟာရ
ဆရာေဖၿမင္႔ ၏ ႏွလံုးသားအဟာရ
အက်ိဳးတစ္စံုတစ္ခုရေစၿခင္း ငွာ စာကိုေရးပါ၏ ။ ႏွစ္သက္စြာ ခံစားႏိုင္ၾကပါေစ. . . .
0 comments:
Post a Comment
never ... never ... never ...never ... never Give Up !