အရက္သမားတစ္စုအား ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက အရက္ၿဖတ္ေရးတရားေဟာေနသည္။
သူက အရက္၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာေကာင္းပံု ထင္ရွားေစရန္အတြက္ လက္ေတြ႔သရုပ္ၿပမႈတစ္ခု ၿပဳလုပ္သည္။
စားပြဲေပၚတြင္ ဖန္ခြက္ႏွစ္ခြက္တင္ထားသည္။ ႏွစ္ခြက္လံုးတြင္ ၾကည္လင္ေသာအရည္မ်ား ၿပည္႔လုနီးပါး ေလာက္ စီထည္႔ထားသည္။
ဖန္ခြက္ႏွစ္ခြက္က တစ္ဆင္တည္း၊ တစ္ညီတည္း။ ေဟာေၿပာသူက ဖန္ခြက္တစ္ခြက္ထဲမွာရွိေသာ အရည္ သည္ ေရသန္႔စစ္စစ္ၿဖစ္၍ က်န္ခြက္တစ္ခြက္၌မူ လံုး၀ေရမေရာသည္႔ အရက္စစ္ေတြ ထည္႔ထား ေၾကာင္း ေၾက ညာ သည္။
ထို႔ေနာက္
ပိုးေကာင္ေလးတစ္ေကာင္ကို ဖန္ခြက္တစ္ခုထဲသုိ႔ ထည္႔လုိက္သည္။
ပိုးေကာင္သည္ ခြက္ထဲရွိ အရည္တြင္လွည္႔လည္ကူူးခတ္ေနၿပီးေနာက္ ခြက္နံရံမွေန၍ ႏႈတ္ခမ္းေပၚခ်ိတ္တက္ သြားသည္။
ေဟာေၿပာသူက ပိုးေကာင္ေလးကို အသာအယာယူၿပီး၊ ေနာက္ခြက္တစ္ခြက္ရွိ အရည္ထဲသုိ႔ ထည္႔လုိက္သည္႔ အခါ ပိုးေကာင္သည္ အမ်ားမ်က္စိေရွ႕ေမွာက္မွာပင္ ခ်က္ခ်င္း ဇီ၀ိန္ခ်ဳပ္ကာ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္မွာလည္း ေစာ ေစာက ခြက္တြင္ လြတ္လပ္စြာ ကူးခတ္သြားေနသည္႔ အေကာင္ႏွင္႔ လံုး၀တစ္ၿခားစီၿဖစ္ေအာင္ ပ်က္စီးသြား သည္။
သည္ဟာကို ၿပသၿပီးေနာက္ တရားေဟာသူက “ကဲ.....ဒါကိုၾကည္႔ၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘာၿမင္သလဲ၊ ဘာသင္ခန္း စာေတြရသလဲ” ပရိတ္သတ္အား ေမးလိုက္သည္။
“ဒါကုိၾကည္႔ၿခင္းအားၿဖင္႔ အရက္မွန္မွန္ေသာက္ရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ပိုးမႊားကင္းစင္မယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ၿမင္တယ္” ေနာက္ဖက္နားတြင္ ထိုင္ေနသည္႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ရွင္းလင္းၿပတ္သားေသာ ေလသံၿဖင္႔ေၿဖသည္။
ေနာက္ေနသည္ဟု ထင္ပါသလား။
တရားေဟာသူအား လွမ္းေနာက္တာၿဖစ္ႏိုင္သလုိ၊ သူယံုၾကည္ရာကို သူေၿပာၿခင္းလည္း ၿဖစ္ႏိုင္သည္။
အနည္းဆံုးေတာ႔ ၊ ဟာ .... သည္လိုလည္း ၿမင္လုိ႔ရတာေပါ႔ဗ်ဟု ေစာဒကတက္ၿခင္း ၿဖစ္ႏိုင္သည္။
ဒါကို သြားၿငင္းခံမည္ဆိုလွ်င္ သူ႔ဘက္မွ ေခ်ပစကားေတြ အဆက္မၿပတ္ ထြက္လာလိမ္႔မည္။ “ခင္ဗ်ားၿပတဲ အရ က်ဳပ္ၿမင္ရတာက အရက္ခြက္ထဲက်ေတာ႔ ပိုးေကာင္ဟာ ေသသြားတယ္ေလဗ်ာ။ အဲဒီေတာ႔ ဗိုက္ထဲမွာ အရက္ရွိေနရင္ အစားအေသာက္ထဲ ပိုးေကာင္မႊားေကာင္ပါသြားလဲ ကုိယ္႔အတြက္ အႏၱရာယ္မရွိႏိုင္ဘူးဆို တဲ႔ သေဘာေပါ႔။ .... ၿပီး ခင္ဗ်ားၿပႏုိင္တာက ပိုးေကာင္ကို အရက္ထဲထည္႔လုိက္ရင္ ပိုးေကာင္ေသတယ္ဆို တာပဲ ၿပႏိုင္တာ၊ လူကို အရက္ထဲထည္႔လိုက္ရင္ သူေသတယ္လို႔ ၿပႏိုင္တာမွ မဟုတ္ဘဲ၊ မေက်နပ္ရင္ ဖန္ ခြက္ အၾကီးၾကီးလုပ္ အရက္ေတြ အၿပည္႔ထားၿပီး က်ဳပ္လုိေကာင္ကို ခ်ၾကည္႔ပါလား။ မေသရံုမက ခြက္ထဲ လွည္႔ပတ္ၿပီးေတာင္ ကူးေနလိုက္ဦးမယ္၊ ကူးရင္းေသာက္၊ ေသာက္ရင္းကူး ဟား ... .ဟား ”
ကိုင္း၊ သည္ကိစၥမွာ သင္ဘယ္နားက ရပ္မည္လဲ။ အရက္ဆန္႔က်င္ေရးသမား၏ သရုပ္ၿပေဟာေၿပာခ်က္က ေတာ႔ အရက္သမားမ်ား၏ ေခ်ပခ်က္ေၾကာင္႔ မွန္းခ်က္ႏွင္႔ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ ၿဖစ္သြားတာ အမွန္ပဲ ၿဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သည္အတြက္ေၾကာင္႔႔ပဲ သူမွားၿပီးဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္လား။
တစ္ဖက္မွာ အရက္သမား၏ အယူအဆကိုေရာ သင္ဘယ္ေလာက္ေထာက္ခံႏိုင္မည္လဲ ။
သူ႕စကားက ရယ္ရတာ ၊ သူ႔ဆင္ေၿခႏွင္႔သူ ဟုတ္သလုိရွိေနတာ မွန္သည္။ ဒါႏွင္႔ပဲ သူ႕အယူအဆကို ဟုတ္လွ ၿပီဟု သင္ခံယူႏိုင္ပါမည္လား။
လူေတြဆိုတာက ကိုယ္႔အယူအဆ ကိုယ္႔အၿမင္ ဆိုလွ်င္ မွန္သည္၊ မွ်တသည္၊ အစြဲအလမ္းကင္းသည္၊ က်ိဳး ေၾကာင္းသင္႔ၿမတ္သည္၊ ဓမၼဓိဌာန္က်သည္၊ objective ၿဖစ္သည္ဟူ၍ ထင္မွတ္တတ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္လက္ ေတြ႔တြင္ လူတိုင္းလုိပင္ အစြဲအနည္းႏွင္႔ အမ်ားပါတတ္ၾကသည္။ ကိစၥတစ္ခုကို ကိုယ္သန္ရာသန္ရာ ရႈ ေထာင္႔မွ အကဲၿဖတ္ သတ္မွတ္တတ္ၾကသည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ subjective (ပုဂၢလဓိဌာန္)။
လူေတြ၏ သေဘာထားအၿမင္မ်ား၊ ရႈၿမင္သံုးသက္ခ်က္ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားဟူသည္၎တို႔ ဘယ္အရာေတြကို ဘယ္ေလာက္တန္ဖိုးထားသည္ မထားသည္၊ ဘာေတြကို ေကာင္းသည္မွန္သည္ဟု မွတ္သားခံယူခဲ႔၍ ဘယ္ ဟာေတြသည္ မေကာင္းမမွန္ဟု စြဲလမ္းယံုၾကည္ ထားခဲ႔သည္၊ သူ႔အား ဘယ္ကာလ ဘယ္ေဒသမ်ိဳးမွာ ေမြး၍ ဘယ္ပတ္၀န္းက်င္မွာ သူဘယ္လုိၾကီးၿပင္းလာခဲ႔သည္ဟူေသာ အခ်က္မ်ားေပၚတြင္ မ်ားစြာ မူတည္ေနတတ္ သည္။
စင္စစ္ ေနရာတကာ ဓမၼဓိဌာန္ က်က် (ယထာဘူတ က်က်) စဥ္းစားၿဖစ္ဖို႔သည္ လူတစ္ေယာက္အတြက္ မလြယ္ ကူပါ။
သင္ေကာ အေၾကာင္းကိစၥေတြအေပၚ မည္မွ် ဆႏၵစြဲ အၿမင္(ပုဂၢလဓိဌာန္) ကင္းစြာ ရႈၿမင္သံုးသပ္ေလ႔ ရွိပါ သလဲ ။ ။ ။ .........
ေဖၿမင္႔ (စာဖတ္သမား၏ မွတ္စုမ်ား)
0 comments:
Post a Comment
never ... never ... never ...never ... never Give Up !